Hej! Det kanske använder google sitmap protocal: Just nu har jag "krig" med Google AdSense och ifrågasätter starkt antalet träffar på sidorna. När jag har 13000 besökare har dom 650. Argumentet är att inte alla tillåter att javascript körs i webbläsaren men där säger jag - hmm, tror inte det i vår bransch i alla fall. Dom har inlett en utredning nu och skall återkomma. Det skall minst sagt bli spännande.. Javascript inaktiverat, adblock, eller brandvägg med egen adblock. Du kan se i statistiken vad som gäller just nu rörande besökare, sen hur de i förhållande till inloggad färre än 10 ggr osv det har jag inte koll på. http://www.pellesoft.se/documents/pageblank.aspx?id=200402 Öhh... "adblock/adsense"? Medlemsantalet är de personer som finns i databasen och inte raderat sitt konto, ca 4000 konton är borttagna idag men givetvis är det inte alla som är aktiva. Tror inte någon webbsida har en räknare på "aktiva" personer utan vanligast är ju således totalen. Givetvis är det nog runt 4-5000 som är aktivare än de övriga, så är det ju på de flesta sajter. En lista över olika medlemmars antal inlägg kan vara intressant, likt den man kan få fram på PHPportalen: Stinslig, nej. Tycker bara det är fel att ange ett högt medlemsantal om det i själva verket är betydligt lägre. Den som driver php-portalen är ju helt galen - epost-adresser ligger helt öppet. <b>Den som driver php-portalen är ju helt galen - epost-adresser ligger helt öppet.</b>Google adsense
Jag har ett problem (på hemekonomi.com) med Google Adsense - det finns ingen som helst variation på annonserna, det är två eller tre stycken som återkommer, i 4 veckor. Finns det något knep/sätt att få lite variation eller möjligtvis styrning på vilka annonser som visas?
en anna grej är att de sagt mig att det inte funkar bra med adsense bakom en inloggning, så för tillfället kör jag inte med det, men jag vet ju massvis med andra sidor som har adsenseäreklamer bakom inloggningar... för dem verkar det funka finfint...
Alla kommentarer välkomna!Sv: Google adsense
https://www.google.com/webmasters/tools/docs/en/protocol.htmlSv:Google adsense
Tillägg: Dom har stängt av mitt konto med argumentet att det var otillåtna klickSv: Google adsense
Vad är det du betraktar som en besökare?
En sidträff?
Ett unikt IP?
Jag har länge påstått att medlemsantalet är vansinnigt högt i förhållande till hur många som är här. Ta antalet medlemmar - antalet medlemmar som antingen
- har varit inloggade < 10 gånger
- har sin senaste inloggning < 1 månad efter registrering
- har sin senaste inloggning > 6 månader sen
Hur mycket får vi kvar då?Sv:Google adsense
Kan man stänga av adblock/adsense i läsare och brandvägg ? Sv: Google adsense
adsense är väl googles grej?
adblock är det som finns till t.ex. firefox och i flera mjukvarubrandväggar. Det är väl snarare motsatser... =)
Det är klart att man kan stänga av det om man vill. Jag har en version av adblock till firefox där jag själv styr exakt vilken reklam jag vill få. Det finns andra där man prenumererar på en lista med kända reklampublicister. Jag har valt att låta google adsense synas.
<b>>Du kan se i statistiken vad som gäller just nu rörande besökare, sen hur de i förhållande till inloggad färre än 10 ggr osv det har jag inte koll på.</b>
Det borde väl vara en ganska enkel SQL?
Har länge sagt det, jag är skeptisk till det angivna medlemsantalet. Jag tror att en mycket stor del är inaktiva.Sv:Google adsense
Är du är stinslig Niklas? ;)Sv: Google adsense
http://phpportalen.net/memberlist.php?mode=posts&order=descSv: Google adsense
Och låt säga att det är så att vi faktiskt bara är ett par hundra som är aktiva; då kanske det inte ens stämmer att pellesoft är sveriges största site för utvecklare. Transparans är bra.Sv:Google adsense
Rörande Sveriges största site .. det är inte något jag har uttalat mig om, det är faktiskt Microsoft som sagt så. Jag ser hellre till att pellesoft är värdefull än bara stor - det ger inget mervärde..Sv: Google adsense
Bara om man har godkänt det.