För närvarande har jag ett grafikkort med VGA, DVI och S-video ugångar. VGA går till projektorn och DVI till LCD skärmen. Jodå, inga problem att stoppa i ett till grafikkort. Tänk bara på att äldre grafikkort nog inte kan vara annat än det primära kortet. OK, skönt å höra. Men hur blir det då med uttökat skrivbord, ställer man in det som vanligt med "Egenskaper för bildskärm" eller krävs det något externt program för att hantera det? Finns åxå sådana där spliter som gör om en VGA till 2 eller 4 VGA uttag så man kan köra med lika många skärmar. > OK, skönt å höra. Men hur blir det då med uttökat skrivbord, ställer man in det som vanligt med "Egenskaper för bildskärm" eller krävs det något externt program för att hantera det?Två grafikkort på samma dator möjligt?
Nu ska jag koppla in en till skärm, en plattskärm som har stöd för både VGA och DVI. Men endast en s-video utgång ledig.
Så då är frågan, kan jag koppla in ännu ett grafikkort för att driva den nya skärmen? Samtliga skärmarna ska köras i DualView (eller uttökat skrivbord som det heter i windows).
En något desperat lösning skulle kanske vara att köpa en s-video till VGA konverterare, men då lär bilden bli riktigt dålig.Sv: Två grafikkort på samma dator möjligt?
Att använda s-video-utgången går med all sannolikhet inte. Brukar vara två "grafikkretsar" på kortet, och sedan kan du "koppla" dem till någon utgång.Sv:Två grafikkort på samma dator möjligt?
Sv: Två grafikkort på samma dator möjligt?
Sv: Två grafikkort på samma dator möjligt?
Samma som du gör nu bara. Windows inbyggda mojs.