En ung Lotta Bromé vann helt Ok <b>En ung Lotta Bromé vann helt Ok Kan det möjligtvis bero på att Östländerna står för en stor del av alla nationer i tävlingen? Kolla bara Jugoslavien, helt plötsligt är det Makedonien, Kroatien, Bosnien-Herzegovina, Serbien och till slut Montenegro (har jag glömt någon?), klart att de röstar på varandra, på samma sätt som finnarna, norrmännen, islänningarna och danskarna röstar på varandra. Du glömde Slovenien! Japp, Slovenien glömde jag, skall gå ner i källaren och utöva lite bestraffningsprygling på mig själv senare. Förra året skrevs det väll om hur många som ringt och röstat i de olika länderna (i alla fall några av länderna). Lägst var ett land som totalt fått in ca 250 telefon röster eller liknande. Att de ska få dela ut lika många poäng som övriga länder som har över 200000 röster (tagen helt ut luften, har inte en aning om hur många svenska eller tex tyska röster det var) kan inte vara helt rätt. Väg poängen mot antalet röster för varje land så kan det kanske bli mer balanserat. Serbien helt Ok
Men !!! sen var det ju parodi på låtar som kom i ordning.
Tycker att Vi skall dra oss ur detta spektakel därför att det inte längre är det
musikaliska som bedöms utan bara krims krams runt omkring som bedöms.
Obs inte dålig förlorare Serbien var bra.
Tycker SvenSv: Serbien helt Ok
Men !!! sen var det ju parodi på låtar som kom i ordning.</b>
Exakt, och alla var dom östländer..
Men serbien var bra.Sv:Serbien helt Ok
Sen håller jag med, det är ett spektakel och det känns som om det måste skärpas till med omröstningen, annars kommer det alltid att hamna i östeuropa någonstans. Och dessutom, Israel, vad är det med det egentligen? Dom är ju knappast européer, eller ska dom också med i EU snart?
//JohannesSv: Serbien helt Ok
Man kanske kan "vikta" ländernas poäng efter smak?
En röst från ett land med bra smak ger 1,0 * 1 röst, medans
en röst från ett land med sämre smak ger 0,x * 1 röst.
Vi låter en grupp med personer som har absolut smak
tilldela de olika ländernas x-värde.
ps. Georgien va bäst! ds.Sv:Serbien helt Ok
Jag vet inte riktigt hur man ska göra, men säg såhär, är det konstigt när folk i sina hemländer röstar på andra som kommer från samma kultur o s v? Inte såvärst känns det som. Detta gäller ju alla länderna som är med och nu har ju som sagt östeuropa delats upp så till den milda grad att mer eller mindre varenda getbonde har ett eget land och det är klart, då kommer de västeuropeiska kolosserna inte mycket att säga till om eftersom varje land oavsett storlek får avge samma mängd poäng.
Gillade Bulgarien f.ö, även om det var en renodlad rip-off på Juno Reactors bidrag till Matrixtriologin (Tetsujin, Mona Lisa Overdrive och Burly Brawl)..
//JohannesSv: Serbien helt Ok
Årets tävling var väll sådär...Sveriges plats var på tok för dålig. Det kanske inte var The Arks bästa framträdande men top 10 tycker jag de kunde varit värda i alla fall. Tycker nog att Serbien hade det bästa musikaliska så de kan få vinsten. Bästa framträdande tycker jag Bulgarien hade, synd att texten till låten var katastrofal för rytmen var helt okej.