"Blue screen of death" existerar inte på Linux, färgen är nämligen svart. Fick det 4 ggr i rad när jag skulle installera Ubuntu. Well, tog en annan dist och den funkar än. Men ge upp snacket om att det är så överlägset windows. Och Volvo är sämre än Trabant. Jag har fått motorstopp fler gånger med Volvo än med Trabant. Tja, det är intressant. Det så felfria linux har hängt sig, kärnan alltså ;) Varken Windows eller Linux är felfritt ;) Före detta Microsoftanställd talar ut: http://www.thenixedreport.com/articles/tholbrook2/exmicrosofty.html <b>Och Volvo är sämre än Trabant. Jag har fått motorstopp fler gånger med Volvo än med Trabant.</b> So what? Vad är skillnaden mellan innehållet i det uttalandet och innehållet i vilket annat uttalande från en utbränd anställd som helst? >>Och Volvo är sämre än Trabant. Jag har fått motorstopp fler gånger med Volvo än med Trabant. <b>På vilket sätt blev firefox bättre av att det fanns en bugg i IE?</b> >>Sv: Som en reminder till er som ser Firefox som webbläsarnas Messias. <b>Vad var annars syftet med det inlägget?</b> <b>Jag ville framförallt påpeka att källan som hänvisades för att placera Firefox i dålig dager, faktiskt placerade IE i ännu sämre dager.</b> Och dagens ord är ... Linux Zealot <b>Kan inte se specifikt att personen ville placera just Firefox i dålig dager. Det är en tolkning du vill se.</b> För att helt enkelt påminna om att firefox inte är så felfri som alla säger..? ;) Notera att ingen annan webbläsare alls är nämnd i tråden förrens du tar upp ie ;) Volvo, Windows Vs. Drabant, Linux <b>För att helt enkelt påminna om att firefox inte är så felfri som alla säger..?</b> Mja, han vill snarare ta ner firefoxanvändarna till jorden. Vad har ie med det att göra? Felix ketchup är en aning sötare och funkar bättre till falukorv. dock är Heinz svår att slå i de flesta andra fall! <b>Mja, han vill snarare ta ner firefoxanvändarna till jorden. Vad har ie med det att göra?</b> <b>Skall IE-användarna få vara kvar i det blå?</b> > Skall IE-användarna få vara kvar i det blå? Också Firefoxanvändarna på detta forum är medvetna om att Firefox kan ha buggar och säkerhetsbrister. Men är de värre än de i IE? Tror inte det. Så någon anledning att byta finns inte. > Så någon anledning att byta finns inte. Precis. Men Firefox är iaf 99%, medan IE7 är kanske 75% och IE6 var 25%. <b>Precis. Men Firefox är iaf 99%, medan IE7 är kanske 75% och IE6 var 25%.</b> Troligen har du rätt men jag föredrar IE6 då påfundet med flikar bara är dumt i min verklighet, bristerna i IE6 kan jag också leva med då jag som många andra valt att komplettera min dator med väl fungerande AV och en bra FW plus det faktum att jag inte surfar på suspekta sidor... Att IE inte följer html-standarden till 100% kan jag leva med... <b>>[...] allt som är gott bör man äta...</b> <b>Troligen har du rätt men jag föredrar IE6 då påfundet med flikar bara är dumt i min verklighet</b> <b>>>Falukorv är gott, [...]</b> <b>Hos IE vet 99% att den har brister</b> eller till stuvade makaroner ( garnera med persilja och gardera med bärs ) <b>>Falukorv är gott, [...]</b> Linuxanvändarna har rätt
Sv: Linuxanvändarna har rätt
Sv:Linuxanvändarna har rätt
Faktum är att du har rätt Per trots att du ville vara cynisk / ironisk med ditt inlägg, <b>Volvo är sämre än Trabant:</b>
1. Prisfallet, när volvon tappat halva sitt värde så har trabantägaren bara tappat 20% av volvons värde.
2. Rosten, trabanten är av papp och kan per definition inte rosta.
3. Klimattåligheten, en trabant på tvåtaktsolja kan du starta i vilken temperatur som helst, en volvo startar inte i -40.
4. Motorstoppen, min bror som har haft en Trabant i sin ägo sedan 1992 har aldrig fått motorstopp med den, jag har fyra Volvo under samma period och alla har haft motorstopp vid minst två tillfällen medan samtliga varit mordernare än trabanten.Sv:Linuxanvändarna har rätt
Jag jobbar på ett bra företag, jag trivs men det finns baksidor som skulle kunna få mitt jobb och våra produkter att verka som rena pesten, trots det så är vi störst i världen och har de konkurrenskraftigaste produkterna i genrer (inom våran sfär) utom en, sak samma för Microsoft.
De har antagligen inte det bästa operativsystemet, troligen inte den bästa utvecklingsmiljön, sannolikt inte det bästa office-paketet, helt säkert inte den bästa databasen och så vidare, men som helhet är deras produkter extremt svåra att slå, det borde inte ens en **nix-fanatiker kunna protestera emot. Jag påstår inte att microsoft är bäst eftersom det vore helt fel, lika fel är det att påstå att linux, java eller <input your favourite here> är bäst. Allt har skilda syften och skilda målgrupper, för den som jagar en helhetslösning vinner Windows, för den som jagar ett inbäddat system så borde Symbian eller Linux ligga bra till, före den som vill ha en billig och enkel filserver så är sannolikt Linux det bättre valet, för den som vill ha en bra utvecklingsmiljö för .Net är VS2005 ett bra val.
Försök att nyansera dig lite...Sv:Linuxanvändarna har rätt
Men vad beige du är.
Samma sak när det hittades buggar i firefox och du annonserar ut att den farligaste buggen finns minsann i IE också.
(http://www.pellesoft.se/communicate/forum/view.aspx?msgid=248458&forumid=72&sum=0)
och?
På vilket sätt blev firefox bättre av att det fanns en bugg i IE?
Nä sluta med fanatisk dyrkan av tekniker och inse att det finns bra och dåliga sidor med all teknik.Sv: Linuxanvändarna har rätt
Var påstod jag det?Sv:Linuxanvändarna har rätt
>>2007-06-05 09:37:39 - Per Persson
>>
>>Den värsta av de fyra sårbarheterna fanns i IE (både 6 och 7).
Vad var annars syftet med det inlägget?Sv: Linuxanvändarna har rätt
Jag ville framförallt påpeka att källan som hänvisades för att placera Firefox i dålig dager, faktiskt placerade IE i ännu sämre dager.
Men inte sjutton får en som ligger bra till i ett lopp en bättre placering bara för att man berättar att hans främsta konkurrent ligger sämre till.
Och visst anser jag att Firefox är bättre än IE, även om också Firefox har en bit kvar till att vara perfekt (speciellt vad gäller minnesanvändning).Sv:Linuxanvändarna har rätt
Kan inte se specifikt att personen ville placera just Firefox i dålig dager. Det är en tolkning du vill se.Sv:Linuxanvändarna har rätt
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Linux+Zealot&defid=891103Sv: Linuxanvändarna har rätt
Varför sätter han då rubriken till "Som en reminder till er som ser Firefox som webbläsarnas Messias" ?Sv:Linuxanvändarna har rätt
De är dyrare, ändå:
väljer folk Volvo, Opel, Toyota osv.. inte drabant, Lada, Vaz
väljer folk Windows. inte Linux, OS/2
I rest my case, nu further questions!Sv: Linuxanvändarna har rätt
Men då vill han väl ändå visa att Firefox är sämre än "alla" säger och därmed ställa Firefox i sämre dager?Sv:Linuxanvändarna har rätt
Skall IE-användarna få vara kvar i det blå?Sv:Linuxanvändarna har rätt
Tycker faktiskt att det är ganska härligt i det blå... men om det beror på att jag är IE-användare eller om det är p.g.a. att jag tycker om att flyga kan förståss diskuteras...
Tror själv inte att det överhuvudtaget har att göra med det förstnämnda... men vad vet jag... ;)Sv:Linuxanvändarna har rätt
IE-användarna är inte i det blå. Det är medvetna, i alla fall på det här forumet, om att ie har säkerhetshål och fel, precis som alla produkter. Men väldigt många firefox-användare tror inte att firefox har några fel alls..Sv: Linuxanvändarna har rätt
Och utvecklarna av Firefox har åtminstone lagt in stöd för en etablerad standard som XHTML, vilket inte utvecklarna av IE har gjort.
Statistiken för varnande för phishingbreven från Nordea behöver jag knappast påminna om. Visst, ingen här på forumet lär behöva varningarna. Men om man påstår sig ha ett varningssystem bör det väl fungera?
Anledningen till att jag själv använder Firefox är inte säkerheten, inte heller att den skulle ha färre buggar. Jag tycker helt enkelt att den är bättre att testa webbsidor i. Jag får bättre felmeddelanden från JavaScript, och även om felaktiga stilmallar. Det finns tillägg som Live HTTP Headers, Tamper Data och Firebug. Dessutom finns Session Manager så att jag kan spara sidorna jag hade öppna på jobbet, växla till en personlig uppsättning, och nästa dag växla tillbaka igen. Smidigt.Sv:Linuxanvändarna har rätt
Det handlar inte om att byta. Det handlar om att ingen är 100%...Sv: Linuxanvändarna har rätt
Omvänt förhållande då när det gäller medvetandegraden. Hos IE vet 99% att den har brister, hos FF 10% max. Men fortfarande gällde inte någon av diskussionerna IE, utan bristerna i Linux och FF.Sv:Linuxanvändarna har rätt
Var finns nu argumenten som verkligen talar för Firefox?
Niklas:
Falukorv är gott, allt som är gott bör man äta...Sv: Linuxanvändarna har rätt
Ja.
<b>>Falukorv är gott, [...]</b>
Nej.Sv: Linuxanvändarna har rätt
Du behöver väl inte använda flikar bara för att den finessen finns? Oavsett vad man tycker om FF så är väl ändå en uppgradering till IE7 vettigt att göra.
ThomasSv:Linuxanvändarna har rätt
<b>>Nej.</b>
Jo, speciellt med spagetti!Sv: Linuxanvändarna har rätt
Hur stor andel av IE-användarna vet om att den har större brister än Firefox har?Sv:Linuxanvändarna har rätt
I små mängder och extremt tunna knaperstekta skivor så går det att äta..
stora tjocka bleka skivor triggar kräkreflexer ;-)