Nu blir det ju en massa grillande i detta fina väder. Dock är man ju lite less på att grilla samma saker. Tänkte lite tips här kanske på vad man kan grilla som är gott. Det är antagligen grymt gott! Och om man har svårt att få igång grillen, kan man säga att IE är sämre än Firefox. Då tar det verkligen fyr... I helgen uppfann jag en grej som funkade fint, tyvärr tar man upp i stort sett hela grillen. Funkar bra om man har flera grillar, dock, eller har möjlighet att börja med detta en stund före alla andra och sen bara hetta upp grejerna. För att grilla potatisskivor och grönsaker så rekomenderar jag att man köper ett ta valfritt husdjur och en rejäl purjolök....... äh glöm det förresten... :( Mina tips, Sparris. Grön sparris penslad med smaksatt olivolja enligt tycke och smak. Går också bra att variera med balsamicovinäger. Muuums. Inte grillning, men.. Pannkakor med tsatziki (eller hur det nu stavas?) är en höjdare ;) En hemsida jag såg för flera år sen och som fortfarande är aktiv är http://www.grillweb.net/. Ta en titt på när ni skall göra marinader ;)Grilltips
Något som jag hörde som jag ska testa är att lägga gorgonzola i vikt kycklingfile som man håller igen med tandpetare och har bacon runt om. Låter annorlunda och gott.Sv: Grilltips
Mitt förslag:
Tag en gul lök skala den och klyv den i två delar.
Salta och peppra snittytorna.
Slå på rikligt vinäger (appelcidervinäger eller vitvinsvinäger) på snittytan
Slå in lökhalvorna i aluminumfolie.
Lägg på grillen och vänd med jämna mellanrum tills de är mjuka.
Funkar till ALLT man kan grilla!Sv: Grilltips
Sv:Grilltips
Ta tunnskalig potatis, borsta och tvätta skalen.
Skiva dem i skivor, någonstans mellan 2 och 10 mm. Tjocka behöver mer tid och lägre värme, det viktiga är att de är lika tjocka.
Stor splash med proper pepprig olivolja, ganska rejält med salt och peppar, blanda runt. Lägg på grill. Grilla i cirkus tio minuter på varje sida, man får känna sig fram.
Sen kan man bygga på med lite smaksättning, typ vitlök, örter eller chili, men då finns det nog risk att det bränns.Sv: Grilltips
Grillkorg TEFEX,
nonstick belag korg för grillning av grönsaker
http://www.clasohlson.se/Product/Category.aspx?id=251672#34-6628
/HenkeSv:Grilltips
Vad är det med terrier och krattor egentligen?
Ska man aldrig få jobba i trädgården?
.... måste vara värmen ( easy boy, easy ! )Sv: Grilltips
Kycklingfile med västerbottenost i mitten, sen lindar man Serranoskinka runt.
Röd eller gul lök, en skvätt vatten. In i aluminiumfolie och grilla tills de är mjuka.
Fläskfile, grilla tjocka skivor, salta peppra. Lägg sen Chevreost på eller grönmögelost.Sv: Grilltips
jösses nu blev jag hungrig...
kyckling med jamaican jerk marinad är inte så tokigt heller
och grillat med hickoryspån på glöden så det blir fin röksmakSv: Grilltips