Vilken djä... soppa. <b>Jag litar klart på vad han säger</b> <b>Vem fae... bryr sig om var Danielsson var och inte var.</b> Min högst personliga åsikt är att Danielsson vänstra med någon (Har inga bevis). Varför skulle han ljuga så mycket som han gjort, om det inte skulle innebära en stor risk för något (skilsmässa). Han sa till sin fru att han skulle till jobbet men i själva verkat skulle han till någon anna. Därför fick han aldrig informationen om vad som hänt. <b>regeringen ville ju göra sig av med banden som innehöll datortrafik från dagarna efter tsunamin</b> mmm... om man läser dagens tidningar så är jag inte ensam om min uppfattning i detta ärende. <b>Tycker det är för djä... att det gått såna här spöke i denna tragiska historia.</b> I say: "hang the bastard!"Danielsson vs Katasrofkommisionen !
Vem fae... bryr sig om var Danielsson var och inte var.
Jag litar klart på vad han säger och "so what !" . Djä trams.
Katasrofkommissionen har fullständigt missuppfattat sin roll.
Dom skall komma med konstruktiv kritik och peka på sådant som är ägnat att Vi
är förberreda och handlingskraftiga på sånt som händer på Nyårsdagmorgon mm.
Skitstövlarna i kommissione skall inte läcka som "blåbär" till media.
Detta liknar en förföljese av Danielsson som är "mobbing" på högsta nivå.
Helt övertygad om att han har ett Ess i armen som avslöjar dessa djä... mobbare.
Han var tydligen på UD AnnanDagen . "Say no more"
mmm.... Syndabocken är Danielsson han beställde resor till folket och såg till att det blev en Tsunami.
Djä... trams . <b>Vi hade dålig, märk väl Vi</b> hade dåliga förberedelse på sådana här katastrofer.
Sluta mobba Danielsson annars skall själva djävulen hämta Er ;-)
Liknar Hajby affären på 40 talet. Media nu får Ni ge Er på jakt efter syndabockar.
Lars Danielsson jag är på din sida,nästa gång är det en annan syndabock dom söker."Puckorna"
Det var inte Danielsson:s fel att det blev en Tsunami.
Klassisk "divergion" lotsa över media på något som dom nappar på. Nu blev det Du Lars.
Du har min sympati.
Han är en ödmjuk person som jag , varför skall jag behöva bli ifrågasatt ? skiter väl i vad Ni tror.Sv: Danielsson vs Katasrofkommisionen !
Det är du nog ganska ensam om.
<b>Syndabocken är Danielsson han beställde resor till folket och såg till att det blev en Tsunami.</b>
Den enda som har kommit med ett så befängt påstående är du.
<b>Katasrofkommissionen har fullständigt missuppfattat sin roll.
Dom skall komma med konstruktiv kritik och peka på sådant som är ägnat att Vi
är förberreda och handlingskraftiga på sånt som händer på Nyårsdagmorgon mm.</b>
Visst, det viktiga är att se till att vi inte gör om samma misstag. Men är inte främsta misstaget just att Danielsson inte kollade upp inkommen information? För att få reda på det, måste vi få fram sanningen om vad som hände. Det Danielsson har sagt verkar inte stämma. Och han har knappast varit ensam om att dölja sanningen; regeringen ville ju göra sig av med banden som innehöll datortrafik från dagarna efter tsunamin.Sv: Danielsson vs Katasrofkommisionen !
Troligen de som förlorade sina anhöriga och vänner i tsunami-katastrofen, om han verkligen var på plats så borde frågor angående varför katastrofhjälpen inte skickades snabbare besvaras, var han inte på plats så borde man utesluta honom från alla jobb där han sitter i en i ansvarig position för någon annan än sig själv.
<b>Dom skall komma med konstruktiv kritik och peka på sådant som är ägnat att Vi
är förberreda och handlingskraftiga på sånt som händer på Nyårsdagmorgon mm.</b>
Och herr Danielssons position och maktutövande i frågan ser du som oviktig, det är du antagligen tämligen ensam undantaget de som lyssnar när piskan viner?
<b>Skitstövlarna i kommissione skall inte läcka som "blåbär" till media.</b>
Självklart ska de inte göra det om en pågående utredning men när utredningen är klar så ska den släppas fri som allmän handling, hela syftet med en kommission av det slaget är att klargöra vad som hänt och vem som är ansvarig. Enligt min mening borde ansvariga som dabbat sig skickas ut på liljeholmen och leva resten av sina liv som socialbidragstagare i ett av gettona där.
<b>Han var tydligen på UD AnnanDagen . "Say no more"</b>
Han påstår att han var på UD dagen i fråga, inga bevis för eller emot har framkommit. Han påstår också att jobbat från sin dator på UD den dagen medan det enda som är bevisat är att någon har använt hans konto för att söka efter semesterresor...
<b>Det var inte Danielsson:s fel att det blev en Tsunami.</b>
Nej men det kan ha varit hans fel att inga fattade beslut faktiskt genomfördes eftersom han var den enda med makt att genomföra dom, om man bortser från tjocksmocken som halsade vin i soffan framför teven med Anitra i knät (tyvärr har jag inga direkta bevis för att det var vad han gjorde, men han var inte på plats och han hade inte bråttom att rycka ut heller..)..Sv:Danielsson vs Katasrofkommisionen !
Media har varit inne på detta spåret men inget har kunnat bevisats.
En anna hypotes är ju att han fått order uppifrån att ljuga. Vilket kan vara mycket troligt. Men vem skulle tjäna på det? Socialdemokraterna skulle inte det, vilket vi har sett. Eftersom dom har fått massa kretik av folket och masmedia. Så då kvarstår bara han själv som syndabock.Sv: Danielsson vs Katasrofkommisionen !
Det visade sig redan 2 dagar efter det påståendet att så var inte fallet. De ansvariga hade inte fått en förfrågan om banden.Sv:Danielsson vs Katasrofkommisionen !
Tycker det är för djä... att det gått såna här spöke i denna tragiska historia.
Till P Wång.
<b>Troligen de som förlorade sina anhöriga och vänner i tsunami-katastrofen, om han verkligen var på plats så borde frågor angående varför katastrofhjälpen inte skickades snabbare besvaras,
var han inte på plats så borde man utesluta honom från alla jobb
där han sitter i en i ansvarig position för någon annan än sig själv.</b>
Lågvattenmärke i argumentering.
Sanningen var/är att det fanns inget sådant kuvert att öppna vid katastrofer utomlands.
Många Många är ansvariga för att det inte fanns någon sådan rutin.
Danielsson får nu bära hundhuvudet för detta.
<b>om man bortser från tjocksmocken som halsade vin i soffan framför teven med Anitra i knät (tyvärr har jag inga direkta bevis för att det var vad han gjorde, men han var inte på plats och han hade inte bråttom att rycka ut heller..).. </b>
mmm... själv är jag inte len i truten,men detta är ännu ett lågvattenmärke.
Pga att Göran är lite rundhyllt så blev det så här.
Skicka gärna ett foto av dig så Vi får kolla din kroppshydda. Du kan klippa bort huvudet för det
vet Vi hur det ser ut och vad som finns i. Sv: Danielsson vs Katasrofkommisionen !
Tycker jag också, detta borde ha varit utrett och avklarat redan under de första veckorna efter katastrofen, istället så tystades allt ner och ansvariga personer slingrade sig och ljög och skyllde på varandra efter bästa förmåga. Som svensk skäms jag för hur våra befattningsinnehavare beter sig, hade Danielsson varit rakryggad och inte ljugit / glömt så hade jag istället för att tycka han är patetisk respekterat honom.
<b>Lågvattenmärke i argumentering.</b
Att det var ett lågvattenmärke håller jag inte med om, om du själv tillhört de drabbade hade du antagligen inte varit helt nöjd med att en person som sitter i en direkt ansvarig position fångats med en lögn om vad han gjort och inte gjort, troligen hade du velat ha sanningsenliga svar och antagligen hade du velat se någon få leva med konsekvenserna av sitt handlande.
<b>Sanningen var/är att det fanns inget sådant kuvert att öppna vid katastrofer utomlands.</b>
Huvudansvaret för att rutinen inte fanns (det finns rutiner nu) borde ligga hos regeringen (S-regeringen) som aktivt beslutade att sådana rutiner inte behövdes för 13 år sedan.
<b>Danielsson får nu bära hundhuvudet för detta.</b>
Med all rätt, istället för att sköta sitt jobb så hittade han i efterhand på undanflykter, visst han kan inte göra tsunamin ogjord men han kunde ha sett till att hjälp nått fram snabbare.
<b>Skicka gärna ett foto av dig så Vi får kolla din kroppshydda. Du kan klippa bort huvudet för det
vet Vi hur det ser ut och vad som finns i. </b>
Nog är jag överviktig, fet till och med så nog var det kanske ett lågvattenmärke, men ändå inte eftersom jag liksom du står för min åsikt. Men faktum kvarstår även i fallet GP, han ställdes aldrig tillräckligt till svars om vad han faktiskt sysslade med under katastrofens första dagar. Han fanns inte tillhands för att reda ut vilka hjälpsändningar som fick skickas, han lät till och med sin egen minister ta en stor smäll för att dämpa sitt eget fall, det som sticker mest i ögonen är att ministern i fråga sedermera belönades med en diplomatpost tilldelad av honom själv, håller du inte med mig om att de diplomater Sverige skickar ut ska vara trovärdiga personer och inte sådana som två gånger fått avgå på grund av tveksamt förfarande i tjänsten?Sv:Danielsson vs Katasrofkommisionen !
lilla jag
edit: alternativt en fet smäll och en kopp varm choklad
(funka klockrent för mig) come again?