Ungarna börjar rycka i min dator, men jag är inte ledsen för det eftersom jag då måste köpa en ny (till mig då givetvis ;-) ). Jag har inte så mycket att tipsa om förutom att du bör satsa på en Intel Core 2 Duo. Jag har en själv är mycket nöjd med den och den har fått bra betyg i många tester. Jag har också en Athlon 64 men eftersom den bara är enkärnig så kan jag inte jämföra dom riktigt.Tips om bra stationär dator
Frågan är vad jag bör köpa. Datorn används mestadels till utveckling. VS2003, VS2005, mysql, sqlserver, office, Photoshop är väl de tyngsta grejerna jag kör på datorn. Jag vill ha en snabb och <b>stabil</b> dator. Gärna 2 hårddiskar i någon form av raidlösning. Hyggligt ljudkort och bra grafik, massor av minne samt Vista business eller ultimate. Någon som kan tipsa om en bra dator. Pris runt 10000:- exkl moms, utan skärm.
Idag har jag en fujutsi simens scaleo X villket jag är mycket nöjd med, men den är som sagt eftertraktad.
Och detta med 64 bitars processor, bör man satsa på det? AMD vs Intel? Jag är ganska okunnig när det gäller hårdvara så tips mottages gärna.
[edit] här är en dator som verkar leva upp till mina krav. http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010111394 HP har jag dock inga erfarenheter av.Sv: Tips om bra stationär dator
Thomas