Det här låter tokigt, men jag upptäckte att i "Documents and Settings" framför allt i "Application Data" så har jag närmare 5 GB. I den mappen lagrar program inställningar och data. Så du bör ju inte ta bort sådant du vill ha kvar eller som krävs för att dina program ska fungera. Det är bara att försöka reda ut vilket program det tillhör och om det är ofarligt att radera. Testa att köra en vanlig diskrensning först, då tas ju onödigt matrial omhand. Tror Windows/internet Explorer's Temorary Internet Files ligger där under. Ett tips är att kolla vilka mappar och filer som står för största delen. Använd WinDirStat för detta: http://windirstat.info/ Jag vill minnas att Outlook lagrar pst-filen i den katalogen. Så tar du bort därifrån utan att tänka dig för kan du råka plocka bort alla dina ebrev (om du använder Outlook). Jag har för mig att jag hade samma problem förut och då var det winrar som la i filer den höll på att packa upp i en "temp" katalog under just application data. Därefter misslyckades winrar ibland att ta bort sina filer så jag fick manuellt gå in och ta bort lite under denna katalog. En vanlig miss är att lägga stora filer på skrivbordet, de hamnar även där. Det är inte helt ovanligt att det ligger kvar fielr från program som varit installerade men nu är borttagna heller. Lite sunt förnuft brukar kunna spara lite utrymme. Men som sagts tidigare så är ju temp mappar ett hett tips.Vilka filer kan man ta bort?
Det känns dumt att behöva ha så mycket lagrat, framför allt nu när disken börjar att bli full.
Hur mycket vågar jag ta bort???Sv: Vilka filer kan man ta bort?
/JohanSv: Vilka filer kan man ta bort?
Sv: Vilka filer kan man ta bort?
Sv:Vilka filer kan man ta bort?
Många ikoner gör också OS:et långsammare för den måste rita upp alla ikoner och vad jag hört så håller den även lite information om alla dessa för att nå de snabbare vilket tar extra kräm.Sv:Vilka filer kan man ta bort?