Jag har fått ett "Nigeriabrev" via Pellesofts iMail: Fick det också precis, och skickade ett imail till pelle om det... märkte dock inte om det gick fram. Hands off! Hon är min! Nej, du kan inte använda ditt personkonto, mitt bankgiro går bra däremot ;-) Sånt här är skitkul. http://www.newssocket.com/features/article/231/ imail borde inte fungera om inte personen reggat sig och skickat. Första gången jag hört det så jag vill gärna veta om detta och ev täppa till det om så behövs.. <b>Från vilken användare är det skickat ifrån?</b> Medlem:24573 30 mejl hade hon skickat ut på det kontot. Jag raderade alla mejl och sen hennes konto. Finns väl tyvärr risk att hon/den/det reggar sig igen :( Du loggar inte IP? I och med att jag tog bort kontot så ser jag inte vilket ip den reggades från. Jag måste berätta en sak för er alla - jag är inte så nyfiken av mig. Det finns mycket saker man skulle kunna titta på, logga och undersöka men var och en har sitt privatliv så det är något man som sajtägare alltid tänker på. Jo, självklart och det uppskattas. Men jag personligen ser inget problem att mitt IP-nummer jag använder när jag registrerar mig på en sajt som pellesoft loggas. Att spara ip-adresser är ju egentligen inte att inkräkta speciellt mycket på någon. Det krävs ändå en del jobb innan man översätter ip-adresserna till något av intresse. Och när det rör sig om spambottar får man också fördelen att föra statistik över när bottarna kommer flest gånger, och eventuellt spärra respektive ip-adress.Nigeria-iMail
<info>
FROM: MISS FELICIA FRANCIS
ABIDJAN - COTE D'IVOIRE, WEST AFRICA
EMAIL: felib_fran@yahoo.fr
FOR URGENT ASSISTANCE
DEAR IN THE LORD,
PERMIT ME TO INFORM YOU ABOUT MY DESIRE TO GO INTO BUSINESS RELATIONSHIP WITH YOU. I AM MISS. FELICIA FRANCIS, AN IVORIAN/IVORY COAST NATIONALITY. I AM THE ONLY CHILD OF MR AND MRS. FRANCIS JOHN. MY FATHER WAS A VERY RICH COCOA MERCHANT, THE GENERAL DIRECTOR OF COCOA EXPORT CORPORATION (C.E.C) BASED IN ABIDJAN THE ECONOMIC CAPITAL OF IVORY COAST BEFORE HE WAS POISONED TO DEATH BY HIS BUSINESS ASSOCIATES ON ONE OF THEIR OUTINGS TO DISCUSS ON A BUSINESS DEAL.
WHEN MY MOTHER DIED MY FATHER TOOK ME SO SPECIAL SINCE I AM MOTHERLESS .BEFORE THE DEATH OF MY FATHER IN A PRIVATE HOSPITAL WHERE HE WAS ADMITTED, HE CALLED ME SCRETLY TO HIS BED SIDE AND TOLD ME THAT HE KEPT THE SUM OF US$2.6MILLION (TWO MILLION SIX HUNDRED THOUSAND UNITED STATES DOLLARS) IN A BANK HERE IN ABIDJAN COTE D'IVOIRE. THAT HE USED MY NAME AS THE NEXT OF KIN IN DEPOSIT OF THE FUND. HE ALSO EXPLAINED TO ME THAT IT WAS BECAUSE OF THIS MONEY HE WAS POISONED BY HIS BUSINESS PARTNER AND THAT I SHOULD SEEK FOR A FOREIGN PARTNER IN A COUNTRY OF MY CHOICE WHERE I WOULD TRANSFER THIS MONEY AND USE IT FOR AN INVESTMENT PURPOSE, SUCH AS : REAL ESTATE INVESTMENT OR STOCK MARKET INVESTMENTS.
DEAR, I AM HONOURABLY SOLICITING YOUR KIND ASSISTANCE AS FOLLOWS.
(1) TO PROVIDE A BANK ACCOUNT WHERE THIS MONEY WILL BE TRANSFERRED TO.
(2) TO SERVE AS THE GUARDIAN OF THESE FUND SINCE I AM A GIRL OF 20 YEARS OLD.
(3) TO MAKE ARRANGEMENT FOR ME IN YOUR COUNTRY TO CONTINUE MY EDUCATIONAL CAREER AND TO SECURE FOR ME A RESIDENCE PERMIT IN YOUR COUNTRY.
I AM WILLING TO OFFER YOU 10% OF THE TOTAL SUM AS A MODE OF COMPENSATION FOR YOUR EFFORTS AFTER THE TRANSFER OF THE FUND TO YOUR NOMINATED ACCOUNT FOR INVESTMENT PURPOSE.
PLEASE, I WILL BE VERY HAPPY IF THIS TRANSACTION WILL BE CONCLUDED WITHIN 14 (FOURTEEN) WORKING DAYS FROM NOW.
I AM EXPECTING TO HEAR FROM YOU AS SOON AS POSSIBLE.
YOURS SINCERELY,
MISS FELICIA FRANCIS.
PLEASE REPLY THIS MESSAGES THOUGH MY PRIVATE INBOX.
felib_fran@yahoo.fr
</info>
Är jag ensam om att ha fått ett sådant?Sv: Nigeria-iMail
Sv: Nigeria-iMail
undrar om jag kan använda mitt gamla personkonto.....
10% av (TWO MILLION SIX HUNDRED THOUSAND UNITED STATES DOLLARS)
här ska nätshoppas! ;-)Sv:Nigeria-iMail
Fast Kisagotami har tydligen också ansökt och fått en massa lån, Ibjörnen nekar givetvis till att ha satt sprätt på dessa pengar... 395 000USD x 10 typ, fast jag orkade bara inte läsa igenom alla 4 700 spammailen...Sv: Nigeria-iMail
Jag drog en rejäl vända (c:a 2 veckor) med en sån här tomte för några månader sen. Fast då handlade det om saker på blocket jag skulle sälja som nån nigerian ville köpa. Det var skitkul men dom måste dumförklara en nåt ofantligt.
Han skickade bland annat nåt brev om att Citibank hade fått pengarna insatta och att de skulle föras över till mitt konto. Mailet från citibank påminde om en RIKTIGT ful hemsida från början av 90-talet med snodda loggor från bl a xe.net o s v.
Slutade med att jag skickade en hel dator till honom, tillverkad av wellpapp med en processor tillverkad av ett suddgummi med fyra häftstift, mest för att det var kul och för att det bara kostade 50 spänn att skicka som brev.
//JohannesSv:Nigeria-iMail
http://www.419eater.com/
http://www.dumbentia.com/gallery_scammers.html
http://www.google.se/search?q=scamming+the+scammers
Fantastiskt...!Sv: Nigeria-iMail
Sv:Nigeria-iMail
Avsändarens namn: Felicia Francis
För Pelle kan nog Mail Id vara användbart: 36123Sv: Nigeria-iMail
Det lustiga är att det ser ut att vara en helt korrekt registrering!?Sv:Nigeria-iMail
Skulle vara kul o se vart hon/han/den/det kom ifrån, om det var Holland, Sydafrika, Nigeria eller kanske något land som inte är så vanligt inom dessa kretsar.Sv:Nigeria-iMail
Sv:Nigeria-iMail