Jag har lagt till min sida på mitt konto på Google Webmaster Tools och då fick jag bekräfta den genom att ladda upp en sida med ett unikt namn som Google skulle hämta. Tror det var lättare förut, de verkar ha ändrat lite grejer. Prova att helt enkelt ta bort grejerna så att du inte längre är verifierad. Som jag sa så hjälper det inte att ta bort sidan och lägga till den. Nu skrev jag förvisso konto men jag menade sida. När man lägger till den igen så är den redan verifierad. Okej, det var det sistnämnda som var det jag menade. Sorry, inga mer förslag. Maila google? Jag löste det på ett lite omständigt sätt. Jag la till en ny sida (som dessutom måste existera, annars går det inte att lägga till den) och när jag skulle verifiera den så kunde jag välja en annan sida i menyn under titeln. Då kommer jag till verifieringssidan för den valda sidan istället.Bekräfta sidan på Google Webmaster Tools
En stund senare så såg jag att man kunde lägga till en meta-tag istället och det kändes som en snyggare lösning. Problemet är nu att jag inte kan hitta hur man ändrar till meta-bekräftning istället för fil-bekräftning. Att ta bort kontot och lägga till det igen hjälper inte.
Tips?
/ThomasSv: Bekräfta sidan på Google Webmaster Tools
Sv:Bekräfta sidan på Google Webmaster Tools
När jag tar bort verifieringsfilen från servern och försöker göra nått som kräver att man blir verifierad så står det bara att det inte lyckades. Sen kan man klicka på Verify för att göra en ny kontroll, men fortfarande på samma sätt som tidigare.
/ThomasSv: Bekräfta sidan på Google Webmaster Tools
Sv:Bekräfta sidan på Google Webmaster Tools
Därifrån kunde jag välja meta-tag eller fil och sen var det bara att fortsätta som vanligt.
Thomas