Jag går i funderingar på att köpa ett nytt OP. Skall du använda datorn i arbetet, avvakta med Vista. Själv gjorde jag tabben att välja Vista på min nya Dell dator. Oj va med problem jag haft/ har. Nu har det kommit en del fixar till drivisarna som avhjälpt en del problem, men massor återstår. Jag har idag en XP pro, men måste köpa ett OP till min sambo. Jag kör med Vista själv och visst, helt perfekt är det inte än, men jag skulle inte tveka på att ta det framför XP idag.Windows Vista eller WindowsXP 64-bit
Bör jag då välja Windows Vista ell Windows XP 64-bit?Sv: Windows Vista eller WindowsXP 64-bit
[edit] har du redan XP pro 32 bitars ser inte jag någon anledning att skaffa nytt os. Bättre os till pc datorer kan du inte få idag oavsett vad *nix nördarna nu kommer att hävda ;-).Sv:Windows Vista eller WindowsXP 64-bit
Sv: Windows Vista eller WindowsXP 64-bit
Dessutom kan du själv välja om du vill ha 32-bit eller 64-bit (Vista Ultimate kommer med båda versionerna i kartongen, dom andra får man beställa skivor för 64-bit till självkostnadspris). Gillar du inte 64-bit så kan du byta till 32-bit igen.
/Thomas