Helt djä.... otroligt. det är ändå dags att lägga ner försvaret i dess nuvarande form. så vem bryr sig om tomhylsan? Om han väljer att stanna hemma med sin nyfödde son, dvs tycker detta är viktigare än en kongress i Gävle så tycker jag han har vettiga prioriteringar. Tror inte det handlade om att han inte orkade... <b>Sen att jag inte vet vad han heter är förstås beklagligt...</b> Perssons umgänge med Fichtelius var ok eller??? Citat: *LOL* ang. Nicola Clase <b>>Sven som gillar mulliga rika tjejer även om dom är Moderater</b> <b>En av dom tyngsta posterna i regeringen innehavs av en som inte orkade göra sin värnplikt.</b> Man blir så glad att läsa om dessa fuskjagande Moderater. Ni gör mig glad dag efter dag. <b>Fy fae... för giriga Moderater.</b> Klart att jag vet att det finns svarta jobb.!+ Jag antar att hon inte städade under pistolhot? <b>Det som retar mig är att dom bara får 80:/tim när dom är värda ~ 120-140</b>Vår Försvarsminister !
Reinfeldt har gjort det igen.
Vi har en Försvarsminister av honom utsedd som kallas "Tomhylssan"
En av dom tyngsta posterna i regeringen innehavs av en som inte orkade göra sin värnplikt.
Vad sänder detta för budskap till omvärlden ?
"Tomhyllsan" orkade inte ens att åka till kongressen i Gävle. *LOL*
Citat:
"En knapp timme in i debatten kom svaret - han är inte här - han är hemma med sin nyfödde son."
En ny Moderat vapenvägrare har sett dagen ljus *LOL*
Detta är av samma kaliber som när Vi hade en försvarsminister från Centerpartiet (Gustavsson)
Han fick bla en fråga om vad han tyckte om "Viggen". "Jo det är en klämmig låt"
Det här är mycket allvarligare än Ni kanske inser.
Detta är djupt allvarligt för vårt anseende ute i världen och för vårt land !
Låt det bli en parantes i histstorieböckerna.
När våra värnpliktiga och yrkesofficerar möter vår försvarsminister
så skall dom känna förtroende och respekt.
Nu kommer dom att vrida sig av skratt och hån när dom ser honom.
Vårt internationella anseende får en rejäl knäck.
Våra soldater garvar i ansiktet på vår Försvarsminister.Sv: Vår Försvarsminister !
Sv: Vår Försvarsminister !
Jag har inte heller gjort värnplikten, så han har mina sympatier där också.
Han verkar helt enkelt kvalificerad att sköta ett försvar UTAN värnplikt, som är förlegat.
Sen att jag inte vet vad han heter är förstås beklagligt...Sv:Vår Försvarsminister !
Det räcker med att du kommer ihåg "Tomhyllsan" så vet alla vem du menar.
*LOL*
Ulrica Schenström "Svinhugg går igen" det är nog inte roligt att vara Moderat idag :-D
Säg vad man vill om Lars Danielsson historien men det var ingen TV reporter
som pussade honom i ett vinrus när han var i tjänst och
han läckte nog inte en massa "bull" till sensationssugna reportrar.Sv: Vår Försvarsminister !
Tycker hela historien är kraftigt överdriven, som vanligt iofs. Massmedia suger idag, de njuter av sin (odemokratiska) makt lite väl mycket. De skålar säkert i champagne idag när de avsatt ännu en minister...frågan är om de verkligen tror att de gjort något bra för Sverige eller om det de åstadkommit bara är bra för dem själva...Sv:Vår Försvarsminister !
<b>Nu avslöjas att statssekreraren betalat svart för renovering av sin fastighet.</b> 40 000:-
Fae... jag får ett gott skratt varje dag av dessa präktiga Moderater
Lag och ordning, mer Poliser så att inte pöbeln tar för sig likadant som Vi.
Citat:
<b>Ulrica Schenström och tv4-reportern drack för 945 kronor.
Därmed föll alla tvivel om statssekreterarens berusning.</b>
Nja... med den kroppshyddan går det åt lite bos. Nu skall jag vara snäll.
Tror absolut att hon kunde svara i telefon och sköta den delen av jouren.
Hon slipper ju också gå miste om A-Kassa i 90 d.
2 mille är ganska bra betalt för Vin/Öl 945:-/2 hoppas jag.
Bara hon inte betalde med ett Toblerone kort så är den delen Ok.
Sven som gillar mulliga rika tjejer även om dom är ModeraterSv: Vår Försvarsminister !
Annat är det med mulliga fattiga tjejer och smala rika tjejer. ;-)Sv: Vår Försvarsminister !
Han har i varje fall gjort en FN-tjänst i krigshärjade områden, det kanske är på tiden att vi får en mer pacifistiskt lagd försvarsminister än någon som tror att krig är på lek och de som skadas bara är skådisar...Sv:Vår Försvarsminister !
Citat:
<b>Toppmoderaterna och äkta paret Carl och Charlotte Cederschiöld har miljoninkomst.
I 13 år har de anlitat svart städhjälp.
Och lurat staten på tiotusentals kronor i skatt.</b> mmm... dessa stackars miljonärer.
Det skulle kunna finnas ett överslätande drag i denna skithistoria om paret Cederschiöld hade
betalt sitt trofasta tjänstejon en anständig timmpenning 120:-/timme.
Men icke. ! Girigbukarna hade bara råd med 80:-/tim. Fy fae... för giriga Moderater.Sv: Vår Försvarsminister !
Nog hittar man minst lika giriga sossar om man granskar dom på samma vis som gjort med moderaterna nu, girigheten är inte partibunden alls. Min granne rakt över gatan är sosse, han är någonstans mellan 80 och döden i ålder och vägrar sedan tio år tillbaka att använda sin egen gräsklippare, hans son får ta med sig sin när gubben ska ha gräsmattan klippt. Våran lokala partiordförande i S har fått takomläggning, borrning av bergvärme och indragande av golvärme för svarta pengar, men jag gnäller inte för att jag förstår att att så länge vi har ett horribelt skattetryck på tjänster som folk inte klarar sig utan eller vill betala för så kommer tjänsteutbyte och svarta pengar vara ett faktum!Sv:Vår Försvarsminister !
Det som retar mig är att dom bara får 80:/tim när dom är värda ~ 120-140
Och att Moderater som tjänar milijonor "schackra" med priset.
En gammal trotjänare (13 år) har fått förtroendet att städa och fixa.
Hon får 80:-/tim. När hon är värd dubbelt. Giriga djä... ModeraterSv: Vår Försvarsminister !
Jag har idag kontaktat polska skatteverket så att dom
kan eftertaxera henne! ;-) Sv: Vår Försvarsminister !
Du är ganska logisk när du inte är full så vi kan ju räkna på det, hon som städar på företaget där jag jobbar tjänar 93:- i timmen, det är alltså hennes lön. Av dessa 93 kronorna försvinner 33.25% i skatt, hon får alltså 62 kronor i timmen för sitt jobb, hon får förvisso generösa försäkringar och pension också, men gör hon samma jobb svart för 80 kronor i timmen så får hon 18 kronor extra och täcks faktiskt av sin normala hemförsäkring.
Åter till de 120-140 kronorna du talar om, vi antar att hon fått 140 kronor i timmen helt ärligt, då har hon troligen F-skattsedel och får därmed betala för städutrustningen själv, den kan antas kosta 20 kronor i timmen, hon måste skatta för företagets inkomst och betala sina egna försäkringar samt skatta för den inkomst hon tar ut i form av lön. Kvar blir alltså inte ens 50 kronor i timmen, då har hon gjort det helt vitt och ärligt, med vilken inkomst tror du hon kände sig mest utnyttjad?
Troligen kunde hon också valt frivilligt att inte städa, för det är ju inte efterfrågan som skapar en marknad utan snarare tillgången till personal, om ingen ville jobba svart så skulle ingen kunna betala svart för tjänster.
Alltså, svartjobbare är lika goda kålsupare som de som betalar för svartjobben, min egen åsikt är båda gör samhället en otjänst. Erfarenhetsmässigt så vet jag också att de flesta svartjobbare (iaf som jag känner till) är sjukskrivna, pappalediga, vabbar eller stämplar medan utför sitt förvärv, de utnyttjar alltså samhället från båda ändarna och det utan att hängas ut eller skämmas. Utöver detta så kan jag också konstatera att i vänkretsen och vännernas vänner som svartjobbar är viljan att rösta på M inte speciellt stor, de förstör ju faktiskt deras levebröd...