Såg just en lustig (?) grej. Ni som har google calendar kan ju kolla: Intressant översättning här då alltså... Aaah, "Auto". Dom hade tydligen lyckats klanta till det också på finska btw. Ja ibland undrar man om man ska översätta allt, ett exempel som jag tycker är ganska dåligt. Minns ni att vi här har ett forum som är för MS så de rättar sånt? Rapportera det där ... <b>Minns ni att vi här har ett forum som är för MS så de rättar sånt?</b> Någon mer än jag som tycker att Pelle brukar vara dålig på att läsa genom frågeställningarna i trådar innan han slänger ur sig ett svar? <b>Någon mer än jag som tycker att Pelle brukar vara dålig på att läsa genom frågeställningarna i trådar innan han slänger ur sig ett svar?</b>Google Calendar - Skriv ut - "bil"?
1. Öppna google calendar.
2. Välj skriv ut, du får nu fram ett förhandsgranskningsfönster.
3. Där kan man välja olika orientering, "Bil", "Liggande" och "Stående".
"Bil" ger åtminstone i mitt fall samma som "Liggande".
Men va fan betyder det?
Något som är lämpligt att ha i bilen?
Eller felöversättning av någon förkortning "Car."?
Eller någon grej som ofta finns med som alternativ i andra program (jag har nog aldrig sett det)?
Någon som vet?Sv: Google Calendar - Skriv ut - "bil"?
råkar ha min Calendar på engelska och där finns alternativen "Auto", "Portrait", "Landscape"Sv: Google Calendar - Skriv ut - "bil"?
Det här e ju fan helt fantastiskt!
Felöversättning deluxe!
Denna måste sparas!Sv:Google Calendar - Skriv ut - "bil"?
Auto = bil, men skulle dom ha haft "auto" skulle jag nästan kunnat köpa den översättningen, men när dom ändrat det till "Autot" (=bilarna) blir ju det också totalfel.Sv:Google Calendar - Skriv ut - "bil"?
Inloggningstyp : Fönster.
Login type: Windows
/HenkeSv: Google Calendar - Skriv ut - "bil"?
Sv:Google Calendar - Skriv ut - "bil"?
Rättar MS även åt Google..? Sv:Google Calendar - Skriv ut - "bil"?
Sv: Google Calendar - Skriv ut - "bil"?
Jag har tyckt samma sak ett flertal gånger. Det är säkert många som har missförstått frågor, men just Pelle borde ha både kunskap och erfarenhet för att förstå dom flesta problem (i alla fall tillräckligt för att inte ge helt felaktiga svar).
/Thomas