Hårsfjärden 82. Fick frågan om jag kände igen MUSAK killen. Svar på mailet från nära vän.: Det finns två sorters människor: De som pinkar i duschen och de som påstår att de aldrig gjort det. Jag har pinkat i duschen och anser att det inte är någon större sanitärt problem . Uppdrag Granskning 2
Ja jag känner honom.
Hade honom som "kanin" på ubåtsjaktskolan.
Är inte riktigt säker på att han lyssnar på rätt band. Han är seriös så inget ont om honom.
Jag har annalyserat det ljud Vi fick höra på TV (har klart inte tillgång till orginalet). Mina PC program.
Propeller från 1 axel svårt att avgör om det är tre eller 5 blad.Långsam fart
Sådan enkel analys kan jag göra på ett enkelt PC program.
Ubåten ligger max 100-200 meter från den microfon som spelat in ljudet
Där finns inte minsta ljud från disel eller annat. Han har rätt att det ligger 50 hz nätljud
på bandet men det kommer från miljön strömanslutningen som dom använde.
1. Det fanns undervattensverksamhet från främmande UB i Hårsfjärden med omnejd.
2. Jag kan inte peka ut Sovjet pga av detta och under stridens hetta brydde jag mig inte om detta.
För mig var det en inkräktare och han behandlades efter detta.Vi/Jag bombade som galningar
efter den doktrin jag myntade och fick stöd för. "Hellre en bomb för mycket än en för lite"
Jag och 5 andra hade specialtillstånd från Öb. Vi behövde inte fråga utan det vara bara att blåsa på
efter eget bedömmande.
Det grämer mig mycket att jag/Vi inte hade tur någon gång så diskussionen skulle vara avslutad.
Du förstår nog att när jag fäller i 90 knop fart och måste träffa på < 5 m så blir det inte lätt.
Helt övertygad om att det sitter ryssar/letter/litauer därborta som har trauma efter sina upplevelser 1982
Inga Ester därför Ryssarna litade aldrig på Esterna och Finnarna. !Dom läckte som bär till Pappa. !
Mvh
SvenSv: Uppdrag Granskning 2
Sv:Uppdrag Granskning 2
Den var djup ! ;-)
Sven