Verkar som Pellesoft tappat en del aktivitet nu förtiden, eller är det bara något jag fått för mig? 5000 besökare per dag som förstasidan påstår ställer jag mig starkt tvivlande till. Synd då pellesoft enl min mening är det bästa forumet för oss som gillar programmering, om det nu inte vore för den låga aktiviteten. Statistiken är faktiskt densamma trots din känsla- det är nog mer folket som byts ut varje år. Det är ofta många som pluggar som kommer, sen försvinner dom och nya tar vid. Sen har vi de ca 2-300 som är här varje dag, det är bonusmedlemmarna - de är här i vått och torrt och hjälper andra gång på gång. <b>Säg till om jag kan göra något</b> Se på blocket, den ser för jävlig ut men drar in miljoner varje vecka - det handlar inte om design, det handlar om att rätt personer med bra svar finns här och hjälper andra .. så om 20 nya förmågor börjar aktivera sig skall ni se att alla kommer hit, även från idg eller aspsidan och även ute på andra communitys och news-sajter. Så det är ert intresse som gör om det här blommar eller inte ;) Jag tror inte att han menar att sidan ser ut som en hobbysida utan att det känns som att det är det då designen byttes ut lite slumpmässigt samt det finns en länk till en blogg som inte fungerar. Utöver det verkar sidans grundare tendera att inte alltid läsa inläggen speciellt noga innan han svarar. Exempel finns flera. Ovan tror jag är ett av dom. Sidans grundare är lika mycket människa som någon annan och felar titt som tätt ;) Pelle, <b>fixa alla fel på sidan innan du påbörjar nya projekt</b> Dessa 2 fel är rättade nu.. Men det är inte rätt att de fixas snabbare, det är däremot väldigt stor chans att jag missar inlägget! I felanmälan får jag mejl när det skrivs något. Felen har funnits ett bra tag, men idag är de fixade, bara en dag efter att jag tog upp dem i forumet. Är inte det snarare ett indicium för att jag hade rätt?Pellesoft tappar
Sv: Pellesoft tappar
http://www.pellesoft.se/documents/pageblank.aspx?id=200402
Enligt statistiken består mängden besökare, ca 11-13 miljoner hits/månad - men däremot är det färre som visar vad de kan i form av artiklar och liknande. Det kanske är så att nu med .net känner sig folk osäkra på att berätta vad de lärt sig för de tror att det inte är nog - men så är det ju inte. Det finns alltid någon som kan mindre och kan lära sig av andras erfarenheter.
Men summa summarum tror jag - det handlar om er. Oavsett om ni är här på pellesoft eller någon annan sajt så handlar det om att medlemmar aktiverar och sporrar varandra. Titta inte på andra - ta tag i det själv säger jag alltid - och så är det, startar några får man fler med sig. Våga och vinn ;)
Säg till om jag kan göra något .. eller kanske dela med mig av sektioner som ni själva kan driva och kanske därigenom öka aktiviteterna igen.. Vill ni hjälpa till, har ideer, bygga sektioner osv - hör av er så tar jag tacksamt emot detta.. Det jag med säkerhet kan säga är att jag inte kan påverka en trendförändring - det är ni som kan göra det genom att ta initiativ.
"live or let die" ....Sv:Pellesoft tappar
Nu låter jag kanske lite negativ, men fixa alla fel på sidan innan du påbörjar nya projekt. Att det finns en länk till en blogg som inte existerar känns inte seriöst. Ungefär som när du testade olika designer på den skarpa sidan istället för en test-sida.
Personligen tror jag att många seriösa personer kan försvinna när sidan känns som en hobbysida.
/ThomasSv: Pellesoft tappar
Sv:Pellesoft tappar
Sv:Pellesoft tappar
Jag har också faktiskt irriterat mig på "Blogg" menyn inte fungerar men ändå finns där.
Du kan väl inaktivera "Blogg" menyn tills det att du får till det.
Sedan kanske du ska skapa en tävling om något kodande projekt som du kan sedan tillämpa på Pellesoft. Den som vinner får kanske presentkort hos Akademibokhandel.Sv: Pellesoft tappar
Felet med att inlägg visas dubbelt i strukturträdet över inlägg i en tråd är fortfarande inte åtgärdat. Jag såg det i den här tråden idag:
http://pellesoft.se/communicate/forum/view.aspx?msgid=257711&forumid=72&sum=0
Du säger att vi skall registrera buggar på ett särskilt ställe, men min enligt min erfarenhet fixas de snabbare om de uppmärksammas i en tråd i forumet.Sv:Pellesoft tappar