Hej alla! Nej, jag tror inte du gör något fel där. Eftersom MSDN inte kan få fram denna version och om serienummret fungerar på den skivan så skall det vara korrekt enligt min mening i alla fall. innehar du en giltig licens så kan du använda vilket media som helst för den produkten... så att så länge din polare har en skiva för samma version av XP (finns generellt 3 versioner, FPP, VLK eller OEM) som du har licens för så ska det inte vara några problem. Naturligtvis måste det vara samma utgåva med (Home, Pro eller MCE) Risken är nog ganska stor att serie-nyckeln inte fungerar ihop med den skivan bara. Det brukar inte vara samma mellan boxad, OEM och den versionen man får från MSDN, så det fungerar säkert inte här heller. När det gäller XP och W2K3 så skiljer sig nycklarna mellan VLK, OEM och MSDN beroende på media. Jag är osäker på hur det hänger ihop men vi råkar ut för det med jämna mellanrum när vi preppar salar. Hej alla! Nu gissar jag bara... Jag tror inget kommer fungera, störst chans är nog om du får tag i den versionen man får genom en MSDN-subscription. Av de 2 alternativen du har ligger nog studentversionen bäst till, OEM-skivor brukar nämligen inte fungera med andra nycklar. Om du byter hårdvara ringer du Microsoft Activation Center (skrev telnr på msdn-aa sidan).Ny på Pellesoft, hur fungera det med nerladdning av ISO-filerna?
Jag har ganska nyligen fått mitt MSDNAA-konto och tänkte testa Windows XP svensk version. Jag har läst att den för tillfället inte går att hämta hem men jag fick i alla fall en produktnyckel genererad av MSDNAA. Kan jag använda det serienumret på en vanlig, köpt studentlicens-CD? En kursare har nämligen originalskivan till hans dator som han köpte när vi började plugga. Eller gör jag någonting fel i detta fall?
Tack på förhand!Sv: Ny på Pellesoft, hur fungera det med nerladdning av ISO-filerna?
Sv: Ny på Pellesoft, hur fungera det med nerladdning av ISO-filerna?
/JohanSv:Ny på Pellesoft, hur fungera det med nerladdning av ISO-filerna?
Tack för alla svar!
Jag lade alltså den svenska versionen av XP i min kundvagn och gick sedan till check-out, då fick jag en nyckel men nerladdningslänken gick inte (som Pelle har meddelat)
Vilken version är då mest trolig att fungera med MSDN nyckeln? OEM eller studentversionen?
Fråga 2. Går det att aktivera igen om jag byter hårdvara?Sv:Ny på Pellesoft, hur fungera det med nerladdning av ISO-filerna?
/JohanSv: Ny på Pellesoft, hur fungera det med nerladdning av ISO-filerna?