Hej, Har själv aldrig varit i kontakt med en ipod, men tror att min syster använder programvaran iTunes (http://www.apple.com/itunes/) för att föra över låtar till sin. Tack Johan. Nu har jag ingen iPod själv, så helt säker är jag inte, men det går nog bara att föra över låtar via iTunes och liknande program. Med liknande program så syftar jag på tex Winamp, som jag också tror kan hantera iPods. Tack Thomas också ! Jag sitter i skrivandets stund med en Ipod Touch i handen och tycker den funkar utmärkt med att lägga in låtar på den med Itunes. Jag fick viserligen sortera lite manuellt innan det blev som jag ville ha det. Ville bara nämna det :) Johan,IPod
I tomtens säck i år fanns bland annat en IPod med en mycket torftig manual.
När man kopplar en vanlig MP3 till datorn synns den som en egen enhet (disk) som man bara släpar låtar till.
Någon sådan dyker inte upp när jag kopplar in IPod (Jag kör XP-Home).
Är det någon som vet hur man får över låtar från datorn till IPod ?Sv: IPod
/JohanSv:IPod
Den dyker opp som en enhet i det programmet och där kan man "släpa över" låtar.
Dock inte i utforskaren som jag var van vid.Sv: IPod
/ThomasSv:IPod
Lite knöligt tycker jag att det är.
Massor av inställningar som avgör om du ska "släpa" mappar eller låtar/bilder/filmer eller om allt alltid ska överföras.
Eftersom vi har 2 aparater som matas från samma dator gäller det att ställa in rätt, annars blir det krig :-)
Men, jag måste säga att det är en apparat att rekommendera.
Man skickar över en "sörja" av några hundra låtar och när de väl hamnar i IPoden är det fint sorterat under artist eller album eller nästan vad man kan önska.Sv: IPod
Sv:IPod
Jag äger också en iPod Touch, w-lan + webbläsare är ju det bästa med den, enligt mig.
Jag köpte den för att surfa med och inte som mp3 :)