Filmdatabasprogram? verkar fiffigt! Nja, slängde väl ihop det på 2 timmar i VB6. Vet inte om det är tillräckligt avancerat, men man får tillgång till funktionen "Din DVD-samling" om man blir medlem på Discshop. Där lägger man till alla sina filmer och kan skriva i diverse information om dom. Handlar man på Discshop så läggs dom till automatiskt. Vi i familjen använder oss av "Ant movie catalog" som desutom är gratis. Några kompletteringar till Johans svarSv:Filmdatabasprogram?
Om jag söker på skådisar som suger,
så skulle jag få typ Linda Lovelace som träff?
(sorry, har varit så här sen dom släppte Explorer'n på bag in a box!)Sv: Filmdatabasprogram?
Kan nog bli pinsamt att visa världen :-)
men, det funkar rätt bra, söker efter varje tangenttryckning och filtrerar efter de kriterier man söker på.
Ska se om jag kan snygga till det lite, så lägger jag det i programarean.Sv: Filmdatabasprogram?
Tänk på att man måste vara på Film-delen på Discshop för att "Din DVD-samling" ska finnas i menyn.
/ThomasSv:Filmdatabasprogram?
Det kan hittas på: www.antp.be/software/moviecatalog/
Bra program där även källkoden finns. Kan göras portabelt.
Det finns även en massa språk, därav Svenska.
Programet ansluter ochså till filmdatabaser på internet.Sv: Filmdatabasprogram?
Det finns ett par enkla sätt att göra programmet portabelt, så att det kan släpas omkring på USB-pinne (jag föredrar sådana program):
1. Packa upp exe-filen med Universal Extractor (finns på http://www.legroom.net/software/uniextract) och starta sedan med MovieCatalog.exe i {app}.
2. Eller installera programmet normalt, kopiera filerna till valfir katalog och avinstallera originalinstallationen.
Ett enklare sätt är dock att redan från början hämta rar-filen för Ant Movie Catalog via http://www.portablefreeware.com/?q=%22Ant+Movie+Catalog%22 (jag hittar den inte på programmets hemsida), packa upp den och köra portabelt direkt. Bara att packa upp och sedan starta med MovieCatalog.exe.
Förutom svenska (i min översättning...) finns drygt trettio språk och för den som vill är det lätt att översätta till fler.
De viktigaste filmdatabaser vi använder är Discshop (för praktiskt taget allt som säljs i Sverige) och IMDB (som är en guldgruva för den som vill läsa recensioner). Utöver dessa innehåller programmet över 200 script för filmdatabaser att hämta info från.
Vi har även filmdatabasen från Collectorz.com, som vi ärligen har betalat för, men Ant Movie Catalog är helt enkelt mycket bättre.