Har gjort en liten "fullfysikrenderare" (monte carlo-baserad) i C++ med SDL. Den är ganska rolig och lätt att programmera för, men är just nu tämligen långsam, starkt begränsad (mycket få effekter, asjobbigt att utöka scener), och renderingsresultatet är väl så där... =) Låter som jag måste få igång sektionen för att kunna hjälpa varandra med att bygga klart rutiner ,tekniker och liknande.. Tja... sourceforge funkar ju annars, svn och grejer ligger klart, problemet är att jag helt enkelt vill släppa det, men inte slänga bort kanske 10 timmars jobb som ändå fick ett rätt schysst resultat. Skulle varken kalla det "rutin" eller "teknik", det här är en full (om än just nu ganska liten) applikation. Enda sättet att få veta är ju att testa... Vad du kan göra är att leta upp om det finns något liknande projekt och kolla intresset för det. Att bara lägga upp projektet är ju gjort på 10 minuter, lägg upp det i befintligt skick och snygga i så fall till när någon frågar efter det. <b>>ägna tiden åt att programmera</b>Göra projekt open source?
Jag har inte tid med det, har kanske suttit tio minuter varje gång, men eftersom det ändå är ett skelett som funkar hyfsat så skulle man kanske kunna göra något mer av det. Funderar därför på att slänga upp det på sourceforge.
Frågan är bara om någon har intresse att hjälpa till, det behövs mer struktur, bättre filhantering, optimeringar och mängder av tillägg (färg, olika typer av reflektioner och effekter, materialegenskaper osv.). Om ingen är intresserad så är det inte värt jobbet att lägga upp är jag rädd...Sv: Göra projekt open source?
Sv:Göra projekt open source?
Men jag vill inte riskera att behöva snygga upp koden, submitta allt, utan att skiten har något intresse ändå.Sv: Göra projekt open source?
Men ha inte för stora förväntningar, de bidrag jag har fått till open source-projekt har varit mycket små, ägna tiden åt att programmera hellre än projekt-administration är mitt tips.Sv:Göra projekt open source?
Det är just det... jag har ingen tid att ägna... =)
Och därmed den här tråden. Men intresset verkar svalt, så...