Förstår inte vad de tänker med. Skaffa ett Visa-kort så får affären inte lägga på någon avgift. Beror egentligen på vilket avtal dom har med banken, men i regel har dom flesta avtal som säger att ingen avgift får läggas på. Nja jag är nöjd med mitt maestro kort. Vad är det som är bra med ditt Maestro-kort som du inte skulle få med ett Visa-kort? Sen kan du vara 99% säker på att affären kommer dra avgiften ändå, även om du påpekar att de inte får.. (Har en kompis som brukar säga till) Tja jag slipper ansöka om det :) Som Oskar och Alexander säger så är det vanligt att affärerna tar ut avgiften ändå (dvs om dom tar ut en avgift så gör dom inget undantag för Visa-kort) och att man kan kontakta affärens bank (vilken bank det är står på kvittot) ifall dom gör det. Annars så borde vi införa lite bättre avgifter på kontanthanteringen, som varit med eller mindre gratis, och låta korten vara gratis. Dvs. att bankerna ändrar sig lite granna.. Sant. Varför är kortsystemen belagda med en avgift (antar jag, det är väl det som är grundproblemet?) när dom antagligen kostar mycket mindre för bankerna än pengahanteringen gör? För att deras affärsmodeller går ut på att i så stor utsträckning som möjligt ta en stor del av de pengar du tjänat ihop, som en extra skatteinstans. Avgift för kort
Man vill att man ska använda kort så mycket som möjligt för att det inte ska vara så mycket sedlar i omlopp men endå så tar det avgift om man handlar för under 100 kr.
Tror inte affären gör det där för skoj skullSv: Avgift för kort
/ThomasSv:Avgift för kort
mmm kanske det men det vet man ju inte hur deras avtal ser utSv: Avgift för kort
Du kan nog vara säker till 99% att affären inte får lägga på en avgift på Visa-kort. Tror att det är ganska ovanligt med andra avtal.
Sv:Avgift för kort
Går ju vissligen med Visa att välja 0 kr i kredit eller vad det nu heter det.
Tja de affärer jag har sett står det "Betalkort" dvs alla slags kort.Sv: Avgift för kort
Ansök om ett Visa-kort och rapportera alla affärer som tar ut en avgift så att vi får bort det.
Sv: Avgift för kort
Man ser det rätt tydligt när det gäller bostadspriser / lån. Banken är inte speciellt långsam i att låna ut jättestora summor till familjer som kanske inte borde låna så mycket, därför att de höga bostadspriserna driver människor till att fortsätta vara i skuld hos dem och betala räntor varje månad.