Lite facinerande är det. Bild i Aftonbladet. Klart det är en sten eller en optisk grej. Varför skulle det vara en enskild gubbe, och inga andra spår på hela planeten what so ever...? Frågan om det finns inteligent liv i universum är rätt ointressant. Första frågan bör väl vara om det finns inteligent liv på jorden! <b>Första frågan bör väl vara om det finns inteligent liv på jorden!</b> <b>Så sant Jonas, så sant...</b> Jag svara själv: Spånar bara ! Fler bilder på "mannen": http://www.news.com/2300-11397_3-6227262-1.html?tag=newsmap Det finns två sorters människor här i världen. <b>Det finns två sorters människor här i världen. >>Båda sorterna behövs. Vad vore Wikipedia med bara ena sorten? Ja visst borde det väll kunna gå att få ihop till ett bevis. mmm.... Ni kommer att bli förvånade som Sten Brohman sa till "Piraten" mfl. >Jag svara själv: "Tror kanske nu att det bara är en stenformation som blivit så. Men var öppen i Ert "mind"!"Mannen på Mars
Tyvärr tror jag att det är någon datanisse som editerat,inte speciellt svårt.
Är det en stenstod sår blir det förbaskat spännande att kolla i framtidens nästa landning.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1687950.abSv: Mannen på Mars
Det är aftonbladet som blåser upp trams och icke-nyheter som vanligt...Sv: Mannen på Mars
Sv: Mannen på Mars
Skulle väl vara Jonas då, så inget mer ! Det finns i allafall folk som kan stava till intelligent !
Nu vill jag ha ett svar på vad Ni lägger in i ordet intelligens? Jag har min definition klar.
Fö. så fantiserar jag om att denna bild är en stenstod som stelnat i sin pose för milljoner år sedan.
Har sett folk som blivit innebrända,dött genom eld. Dom stelnar bla. i denna pose.Sv:Mannen på Mars
*LOL* Elake Måns Bill o Bull är i farten. Bäst att instämma :-D .
Garvar åt töntar som bara svarar som Tom.Sv: Mannen på Mars
Man är intelligent om man löser ett problem som man aldrig tidigare stött på.
DÅ ÄR MAN INTELLIGENT.
Kommer att följa Mars expeditionen till mitt sista andetag.
Spännand värld Vi lever i !Sv:Mannen på Mars
Vad tror Ni händer om ! Vi får reda på att det finns världar utanför oss,
som kommit mycket längre än oss ?
Kan Ni omfatta att vår jord är inte något centrum i universum ?
Lika lite som Sverige är centrum i EU. ?Sv: Mannen på Mars
/ThomasSv:Mannen på Mars
Den som går före och skapar något och de som går efter och kritiserar.
Eller för att översätta den till sammanhanget.
...de som går efter och rättstavar.
Att blanda ihop intelligens med rättstavning tror jag är mindre begåvat (se bara Microsofts rättstavning i Word tex :)Sv: Mannen på Mars
Den som går före och skapar något och de som går efter och kritiserar.
Eller för att översätta den till sammanhanget.
...de som går efter och rättstavar.</b>
Båda sorterna behövs. Vad vore Wikipedia med bara ena sorten?Sv:Mannen på Mars
Aftonbladet.se ? :-)Sv: Mannen på Mars
citat
"Har sett folk som blivit innebrända,dött genom eld. Dom stelnar bla. i denna pose."
Mmmmm
Teori
Jordgubben (eller gumman) har landat på Mars troligen uttryckt något opassande (-Det ska ni skita i för jag är kusin till Bruce Willlis) och fått sota för det.
Troligtvis utan visum och fullkomligt struntat i att tvätta sitt skepp och övriga delar.
Helt utan deklaration av införelse av mat och hur mycket valuta de vill föra in samt avsikten med besöket. (Tourist, Bussines, Education, etc) precis som vi vanligen gör vid resa till t.ex. Kina
Marsianerna har helt enkelt blåst på med sina strålvapen och förkolnat gubben.
Skeppet har förts till deras motsvarighet av SAKAB därför kan det inte ses på bilderna
(för de som är osäkra på vad SAKAB är, se www.sakab.se)
Att Marsianerna har låtit resterna stå kvar är väll uppenbart, för att visa andra hur det går för de som struntar helt i lagar och regler.
Precis som vi tidigare hängde upp sjörövare i rep utanför hamnar för att visa hur det går för sådana busar.
Osannolikt?
Försök att skicka en helt vanlig träpall med maskindelar helt utan en tjock bibba med papper till Kina så får du se om du får in den i landet.
Näpp.
Och absolut inte i en vanlig träpall där det kan finnas skadeinsekter etc.
(omvända går jättebra, alltså hit till Svedala)
Hur stor sannolikhet är det då att få in ett helt skepp med besättning och risker med ohyra o.s.v. till Mars utan påföljder???
Dessutom utan officiell inbjudan???
-Nä nä, försök inte här, zzzzaaaapp!
mvh RolandSv:Mannen på Mars
Folk är så djä... inskränkta så man blir förbannad.
Oki idag. Jorden är tydligen centrum i universum *LOL*
Tror kanske nu att det bara är en stenformation som blivit så. Men var öppen i Ert "mind"!Sv:Mannen på Mars
>Man är intelligent om man löser ett problem som man aldrig tidigare stött på.
>DÅ ÄR MAN INTELLIGENT.
Måste tyvärr misstycka med ditt svar här. Detta svar var inte det minsta intelligent ;-)
Ex. Hur många saker har inte lösts av misstag? Är man intelligent när man löser ett problem genom att man råkar göra fel?
Personligen tror jag inte man kan mäta vad intelligens riktigt är då det varierar från person till person. En person som kan manipulera folk så de går på allt är en intelligent person, men denna person kanske inte ens vet vad PLAY på en DVD-Spelare gör är han dum då? En annan kan allt om Play på DVD-Spelare och om nått händer kan han analytiskt komma på vad problemet är men han kan inte lura en annan människa. Är han intelligent då? En person kan lösa vilket mattematiskt problem som helst men när det kommer till matlagning kanske denna inte ens kan skära en tomat rätt eller ens förstå hur man skall tillaga en god rätt. Är han intelligent då?
Problemet med intelligens som jag ser det är förmågan att minnas och lära och se. Dvs. Vi är inte smartare än det vi faktiskt redan vet om. Och har vi ett problem använder vi bara det vi redan vet om för att lösa problemet och oftast är det av misstag med kombinationer av det vi redan vet som var orsaken till att problemet löstes. Andra ser än som Smart och intelligent som kom fram till svaret fast vad det handlade om var just att han hade tur. Men han har nu denna kunskap så när ett annat problem kommer använder han återigen det han redan kan för att testa sig fram till en lösning på problemet som återigen faktiskt löstes pga. misstag genom att man råka kombinera sådant man redan kände till.
Tack vare talets förmåga och skriften kan vi även sprida denna kunskap till andra så de slipper göra samma misstag om och om igen, och det är det som skiljer oss från djur. Vi tror vi är smarta för vi kan mer än vad en ex en hund kan. Men skulle hundra kunna tala och skriva skulle de vara ottroligt smarta de med då de faktiskt kan förmedla sin lärdom och sina misstag vidare.
DVS vi är dumma i grund och botten och använder ett ord som intelligent för att vi inte kan ge ett bättre svar på vad sjutton vi egentligen håller på med ;-)
jag vill oxå hävda att det är den som märker ord är den dummes sätt att verka vis ;-)
Stavning har inget med intelligens att göra... Det är bara ett mönster som vi lagrar i våra små celler för att sedan minnas hur dessa ord såg ut eller skall framföras.
Ex den som ritar fel propotioner på ett hus måste vara minst lika korkad som den som inte mins hur ett ord skall skrivas...
;)Sv: Mannen på Mars
Men tjena, varför skall man vara open minded mot sådant här? Alla dylika påståenden där skeptikerna har anklagats för att inte vara open minded har förr eller senare visat sig vara rent skitsnack. Ta t ex ansiktet på mars, som visade sig inte alls se ut som ett ansikte när upplösningen var tillräcklig.
http://www.space.com/scienceastronomy/solarsystem/mars_face_010525-2.html
Nä, det är ok att vara close minded, kräv bevis innan ni tror på någonting...once a skeptic, always a skeptic...
"Question everything! Excepts this...."
Rekommendation för godtrogna individer, såväl som hårdkokta skeptiker :
http://www.theskepticsguide.org/
Om ni inte lyssnar på Skeptics Guide så kommer ni snart att shoppa loss på siter som den här:
http://www.toolsforwellness.com/72025.html
Pyramider, välståndsarmband, Full body beamer och Brain tuning fork set är bara några av alla fantastiska prylar ni kan shoppa där...men om ni köper välståndsarmbandet så ligger ni redan 50$ back...tänk på det...