Vad har ni för åsikter om denna laptop: http://tinyurl.com/2v5tdb, en Advent 1015 från elgiganten. Den ska åt morsan för beställning av varor, surfning, mail, enklare textbehandling, ev. lite patiens. Står i inlägget... Köra Vista på den maskinen är inte att rekomendera, det skulle fungera med XP, men med Vista så blir det segt, även om det bara är för enklare saker.... Ok, men det är inget problem att blåsa den och installera XP. Eller räcker det med att deaktivera Aero? OM du ska ominstallera så ska du se till att du har drivrutiner för nätverkskortet för Windows XP tillgängligt. Annars kan det bli med problem med att komma ut på nätet. Dokumentera också all hårdvara du har på burken innan du ominstallerar annars är det svårt att veta vilken hårdvara som behöver nya drivrutiner. Ofta står det ju okänd enhet och ett frågetecken på en enhet som windows inte hittat en drivrutin till under installationen. <b>Eller räcker det med att deaktivera Aero?</b>Kommentarer på laptop
Edit: ändrade länken till en tinyurlSv:Kommentarer på laptop
"Den ska åt morsan för beställning av varor, surfning, mail, enklare textbehandling, ev. lite patiens. "Sv: Kommentarer på laptop
Vista måste vara det sämsta OS som MS har gjort rent resursmässigt. På min bärbara (2,4 Ghz Core2Duo med 3,5 GB ram (500 till grafikkortetn)) så låg processorförbrukning på runt 30% konstant även om jag inte gjorde någon med systemet, och då var den en standardinstallation av Vistabusiness som låg i botten. Jag slängde ut skiten och installerade XP istället och nu är burken betydligt piggare även om det inte är lika "flashigt"...
- MSv:Kommentarer på laptop
Sv: Kommentarer på laptop
Sv: Kommentarer på laptop
Vad jag vet så hjälper bara Aero till prestandamässigt eftersom grafikhanteringen hamnar på grafikkortet istället för enbart på processorn.
/Thomas