Nu har det hänt det som jag väntat på. Enda sorgliga i historien är att bilen som körde på folk kördes av en person som inte hade med själva tävlingarna att göra. <b>>Jag vill påstå att det inte bara är förarnas fel. <b>Fanns det ingen publik så vore detta inte intressant.</b>Streetrace
Detta kommer även att hända i Sverige någon gång.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1854016.ab
Jag vill påstå att det inte bara är förarnas fel.
Publiken är faktiskt lika skyldiga.
Fanns det ingen publik så vore detta inte intressant.
Går man och tittar på en sådan tävling så kan man faktist dö, vilket härmed är bevisat.Sv: Streetrace
Sv: Streetrace
Publiken är faktiskt lika skyldiga.
Fanns det ingen publik så vore detta inte intressant. </b>
Eftersom majoriteten av publiken oftast är andra förare så är det argumentet något svagt. Och de kör ändå definitivt även om det inte är någon publik. Det är racet som är grejen, inte publiken.Sv: Streetrace
Streetrace är intressant för förarna med eller utan åskådare... och olyckor händer även i Sverige. En kille här uppe "bowlade"(voltade 3½ varv) med sin S4:a längs huvudleden genom samhället i höstas... klev dock ur bilen själv utan allvarligare skador (bara något mörbultad)... bara skräp kvar av Audin...
(En jäkla tur att ingen var ute och rastade hunden just då...)
Tycker det är fullständigt vansinnigt hur dom kör här uppe om nätterna, speciellt på sommaren. Närmaste polis finns 10 mil bort så det är ju fritt fram. Fattar inte varför dom måste hålla till inne i samhället. När man själv var i den åldern for man ju ut efter någon skogsbilväg eller på nån ödslig landsväg och körde... Fattar inte heller hur dom har råd... "snorungar" med sprillans nya chiptrimmade bilar i halvmiljonklassen...