Någon fler som håller på med släktforskning och har hört talas om Geni.com RE: "Min farmors farfars farfars farfars farmors farfars farfars...." Nu förstår jag varifrån "Bränn" i ditt efternamn kommer. <b>fan, du måste ju varit och vänt nånstans på 1600-talet. </b> Mycket intressant. Mig hittade dom bakom en gärdsgård.Så jag får se vad jag hittar för bönder. Jag använder ett program som heter "Min Släkt". Kan rekommenderas. <b>Jag använder ett program som heter "Min Släkt".</b> <b>Fast brandmännen måste ju ha det värst. De har ju släkt lite varstans.</b> Många av dom mest avancerade släktforskarna använder Att använda Geni.com är enkelt: Provade precis, det var faktiskt riktigt roligt, kan tänka mig att det snabbt går att fylla i ganska långt. Men om någon avlägsen släkting har börjat på sitt eget träd någonstans, kan man merga dem då, fattar "geni" att det är samma? <b> Inte alltid släktforskning slår ut väl !!!</b> <b>om någon avlägsen släkting har börjat på sitt eget träd någonstans, kan man merga dem då</b> <b>Pass Er det finns tre till SvenPontyper ! ;-)</b>Explosiv "släkt"
Om ni är det minsta intresserade av att forska bland era anor så är det ett häftigt hjälpmedel...
---
Min farmors farfars farfars farfars farmors farfars farfars brorsons dotterdotters mans sondotters sonsons sonson hette Alfred Nobel och uppfann dynamit ;)Sv: Explosiv "släkt"
fan, du måste ju varit och vänt nånstans på 1600-talet.
Tror inte det är många som inte är släkt med dynamitgubben om
man letar efter gemensamma förfäder så generöst.Sv: Explosiv "släkt"
Själv härstammar jag från lappmarkens förste nybyggare, Johan Filipsson Hilduinen:
http://www.lokfors.k-webb.nu/main/graphics/uploaded/14735/Hilduinen.jpegSv:Explosiv "släkt"
Mitt och Nobel's träd möts vid slutet av 1500-talet...
<b>Tror inte det är många som inte är släkt med dynamitgubben om man letar efter gemensamma förfäder så generöst.</b>
Visst, och jag är ju inte släkt med Nobel... Det skiter sig ju vid "dotterdotters mans sondotter" (dvs kopplingen är genom en styvson)... sen är ju frågan hur långt tillbaka det räknas att man är släkt. Tyckte bara det var kul att hitta en "kändis" som många i världen hört talas om i mitt träd...
Har andra nutida "kändisar" i trädet på betydligt närmare håll, t ex Jessica Almenäs (TV4 Sporten, Let's Dance mm) men det är ju en annan historia...
Geni.com's slogan är "Everyone's related"..,Sv: Explosiv "släkt"
Sv: Explosiv "släkt"
Övreskådligt och snyggt vid presentation.Sv:Explosiv "släkt"
Min Släkt är bra... Legacy är ännu bättre... men inget av dom går att jämföra med Geni.com... Geni.com är genialiskt... Dock saknar jag att man inte kan importera GEDCOM-filer till Geni.com (bara exportera)... men det kanske kommer...Sv: Explosiv "släkt"
Här i vår kommun har man förbjudit brandmännen att använda lågskor
Där uppe som det är släckt har jag släkt.Sv: Explosiv "släkt"
Dis-gen. Bilden påminner om MS-treeview. Men jag föredrar
mer pedagogiska gränssnitt.Sv:Explosiv "släkt"
1. Skriv in dina egna uppgifter,
2. Fyll i uppgifter om dina närmaste, (Klicka och skriv)
3. Skicka inbjudningar till de av dessa som har e-post,
4. <b>Samarbeta</b>.
"Pedagogiskt" kanske det inte är... men lättanvänt trots att det är på engelska (språkbyte är under utveckling) och framförallt <b>kollaborativt</b>... Det är det jag tycker är genialiskt.
(Import av GEDCOM-filer hade dock som sagt varit önskvärt...)Sv: Explosiv "släkt"
Sv:Explosiv "släkt"
Oki skall vara seriös. Släktforskning när den är som bäst.
Jag är fosterbarn och hade inte koll på mitt släktträd.
En vän till mig är mycket intresserad av detta så jag gav honom ett spår i Malmö St Johannes.
Bara nyss (dec) har jag fått kontakt med 3 halvbröder som bort nere i Skåne.
Jag är äldst farsan är dööö. Synd. Jättekul att få kontakt med dem. Vi är lika som bär.
Pass Er det finns tre till SvenPontyper ! ;-)Sv:Explosiv "släkt"
Dom håller på att lösa den funktionen enligt deras FAQ:
<info><b>How do I merge two family trees?</b>
Many users have requested the ability to merge trees. It is our intention to offer this feature. However, our timeframe is about 2 months after the start of the new year (2008). Why so long? Tree merging requires us to give you the tools necessary to resolve conflicts and eliminate redundancies in trees; also greater privacy will accompany large trees.
In the meantime, what should family members do when they have started multiple trees? You can work separately, expecting to unite the trees down the road. Or you can decide to work on just one tree for now, joining the other tree with a different email address. </info>
Det man kan görä är att bjuda in varandra och manuellt komplettera sina egna träd... ok, tar lite längre tid men det har sin tjusning det med... Sv: Explosiv "släkt"
Åh NEJ!!! *hahahahah*