Tänkte göra en högst vetenskaplig undersökning om villken/villka programmeringsböcker som betytt mest för alla kodnördar här i Svedala. Det kan vara den bok du haft mest nytta av, eller kanske den bok som fick dig att på allvar intresserade dig för programmering. * Pascal för dig som kan programmera *Effective C++ 1) Någon liten, liten bok med specar på at-burkar, bra att ha för att leka med hårdvara i dos tråden låst? En bok från Pagina förlag, kommer inte ihåg vad den heter och till min förfäran är den försvunnen. 1) SQL Server 7.0 Database implementation. Visual Basic 6 Av Jesper Ek och Stefan Arvidsson. En sannKora den mest betydelsefulla programmeringsboken
För min del är det 2 böcker:
Nr 1: Lär dig visual basic 4 av Jesper Ek (tror jag att det var). Första boken i ämnet för min del. Den var till slut helt full av ägg eftersom jag till och med läste den när jag käkade frukost.
Nr2: Programming Visual Basic 6 av Francesco Balena. Denna bok är den isärklass mest tummade av alla mina böcker, alla kategorier. Boken håller än och har ni möjlighet att komma över ett ex billigt. KÖP!
Fyll på listan så korar vi den mest betydelsefulla boken.Sv: Kora den mest betydelsefulla programmeringsboken
* The Complete Spectrum ROM Disassembly
* Programmering i C (tror jag det var)Sv:Kora den mest betydelsefulla programmeringsboken
*Practical Common Lisp (gigamonkeys.com)
*defmacro.org (ok, inte ens bok, men det skiter jag i)
Personligen tyckte jag att programmeringsböcker fram till mitten av 90-talet aldrig var speciellt bra eller pedagogiska. (Kan bero på att jag fram till mitten av 90-talet inte hade börjat på högstadiet, men ändå. =))Sv: Kora den mest betydelsefulla programmeringsboken
2) Någon tjock referensbok till bl.a. c-lib för någon kompilator, bra att ha för att hitta rätt lib, och lära sig knacka inline-assembly.. ;)
3) Google (Ingen bok, jag vet, men när jag sedan började använda internet så blev det där med böcker rätt värdelöst..)Sv:Kora den mest betydelsefulla programmeringsboken
[edit] funkar ändå, trots hänglåsetSv: Kora den mest betydelsefulla programmeringsboken
Troligen utgiven -85-86.
Beskriver assembler för intelprocessor och programmering / adressering av viktiga kretsar i en PC (XT)
Undrar om den inte hette programmera 8088 ???Sv:Kora den mest betydelsefulla programmeringsboken
2) En bok om VBA som jag läste 92 typ och som jag lärde mig massor av.
3) Pellesoft, ingen bok men minst lika mycket använd som Google.Sv: Kora den mest betydelsefulla programmeringsboken
nybörjarbok som angriper ämnet från rätt håll.
Däremot har jag sett endel andra så-kallade nybörjarböcker
som åtminstone skulle ha fått mig att kapitulera.