Skriv fonetiskt så Vi kan härma. Det första låter som Isländska Ha Ha Ha Ha :-) *LOL* Tror jag också *LOL*. Den gick jag på . skrattar fortfarande. precis... första var engelska. it tvåå tree fyyra skojar bara. <b>it tvåå tree fyyra skojar bara.</b> Jaaaaaaaaaa Ni är underbara. Isländska är ett mycket trevligt språk... det håller jag med om. Jag älskar Island. Ja, jag själv är ju gift med en "öländska"... om man nu kan kalla Australien för en ö... *skratt* :-; Klart att du kan. Kalla henne för Ö flickan . Kolla vad hon ger för svar. :-b 1. Wahid itnin talata arba'a khamsa seta saba'a tamania tisa ashara unu du tri kvar kvin ses sep ok nau dek Superbarnsligt men jag kan inte motstå: 1. itch, ni, sann, shi, gå rockRäkna till 20 +
Yxi kaxi kollme nelja visi..................
Jedan dwa tri pjet chess ............
Uno does tress quatro .............
osv......Sv:Räkna till 20 +
2:n Kineska
Skit bra Steffan du hakade på.
Tror nu att 2:an är ThailändskaSv:Räkna till 20 +
Sv: Räkna till 20 +
Andra är mandarin(dvs kinesiska... ei, er, san, xi, wu...)Sv:Räkna till 20 +
Du var bra på fonetik där Stefan , så skall man klart läsa.
Just Isländska blev jag kär i 1957. Reyjkavik.
Tändsticka = "Ildspruyter"Sv: Räkna till 20 +
ein to trei fire feim... (på peitmale)Sv:Räkna till 20 +
Jag har seglat ihop med dom flesta länningar. Norrlänningar och Skåningar går mycket bra ihop.
Skåningar och Göteborgare går inte bra tillsammans.
Stockholmare bryr Vi inte oss om,det är bara en massa inflyttat drivved.Sv: Räkna till 20 +
Mina föräldrar har varit till Island ett antal gånger. Morsan berättade när dom hade varit på muséet i Reykjavik så hade dom tittat på några fantastiska träskulpturer. På varje träskulptur stod det "snirdid ekki" och morsan trodde det betydde "snidad ek"... och hade verkligen undersökt det med fingrarna. Men när dom kom till en av skulpturerna så stod även en engelsk översättning av "snirdid ekki"... nämligen "Do not touch"... min kära mor skämdes rätt så mycket... =)Sv:Räkna till 20 +
Men ännu mer älskar jag Shetlandsöarna.
Jag var i Lerwik 1957 och blev så djä... kär i en Shetlands-tös så jag tänkte flytta dit.
Det blev inte så men jag minns det för alltid. (Kathrin du finns alltid i mitt minne)
Jag är nog en Ö människa. Jag blev också kär i en Bornholmska (danska Ingrid)
Sen blev jag sjöman och militär.Sv: Räkna till 20 +
Sv:Räkna till 20 +
Sv: Räkna till 20 +
2. Moye mbili tatu inne tanu seta saba monani tisa kumiSv: Räkna till 20 +
dekunu dekdu dektri dekvar dekkvin dekses deksep dekok deknau dudek
dudekunu dudekdu ...Sv: Räkna till 20 +
Ensko, tvåsko, träsko.
Ening, tvåning, trening.... nining, tining.
Hoppas det var nog med fonetik LOL
//AnnSv: Räkna till 20 +
2. Hanna, dåll, sett, nett, dashått, joshott, illgåp, jådoll, ahopp, jaoll