Hej! Hej, det du efterfrågar finns på "kontakta/felanmälan" Oj, slarvigt av mig - föll på eget grepp där. Givet att kolla om det redan finns :). Kan inte ens skylla på att det är måndag. Har du missat vad frustruationen handlar om? Fel anmäls, men det händer inget. Visst, Pelle fixar något då och då, men inte de stora felen folk stör sig på. Och för att avlasta Pelle erbjuder man honom hjälp, men han är så negativ till att låta andra ta del av koden... Tex vajsingen med köp, byt och säljfunktionen (OBS! inget klagomål, bara ett konstaterande att funktionen inte fungerar :-) ) Jo, det har rapporterats massor av gånger. När det blev fel kommer det upp en text om att felet har rapporterats :) För att ta Pelle i försvar, var det inte något vajsing med mailen förut som gjorde att Pelle inte fick mail om de fel som anmäldes? En liten idé
Diskussionen kring förbättringar på Pellesoft har gått hög och jag säger varken bu eller bä om det som framkommit förutom att jag tycker att a) det är beundransvärt av Pelle att hålla sidan igång och han väljer själv på vilken nivå och b) det är förståeligt att det uppkommer frustration när saker inte fungerar.
Mitt förslag är därför som följer:
Pelle sätter upp en sida sida där man kan rapportera in fel. På det sättet kan felanmälan struktureras att innehålla information om när-var-hur (hoppas det är lika lätt som jag får det att låta :)
Denna sida finns tillgänglig att titta på och det är givet att kolla av om det fel man vill rapportera in redan finns på listan.
Alla bonusmedlemmar får med jämna mellanrum gradera de nyinkomna felrapporterna med i förväg tilldelade poäng att utdela. Det här behöver finliras lite för man kan ju tänka sig att ett fel inrapporterat senare bör klättra upp före dem man redan bedömt. (återigen, hoppas det är lika lätt som jag får det att låta :)
Pelle fixar felen utifrån graderingen på den listan (och naturligtvis sammanhangsberoenden) när han har en stund över. Pelle får ta hjälp om han så vill, eventuellt kan det i felanmälan ingå att man erbjuder sig att hjälpa till (eller särskild postning: hjälper gärna till med fel #) Känner Pelle för att fixa ett fel som ligger långt ner för att det är lätt eller roligt så ska det stå honom fritt förståss. Graderingen behöver ju inte följas slaviskt men ger lite struktur till problemen?
Hmmm, undrar vad jag gav mig in på nu :)
//AnnSv: En liten idé
http://www.pellesoft.se/area/support/pageerrors.aspxSv:En liten idé
Det nya jag kom med då var prioriteringen kunde göras av bounusmedlemmarna :)
//AnnSv: En liten idé
Sv:En liten idé
Sv:En liten idé
Sv: En liten idé