Hej alla Vi säljer Acer och har aldrig haft några problem med deras support,,, Kan inte komma på att vi har behövt reklamera någon maskin under den tid som jag har jobbat där jag jobbar idag... har i alla fall inte hört att det fel som du upplever skall vara någon vanlig Acer-sjukdom. Problemet som jag förstår i ditt fall är juat att du väntade tills långt efter att garantin hade gått ut... du skulle ha lämnat in den så fort som felet uppstod... men det är lätt att vara efterklok. Hej Thomas! <b>men att det skulle vara 365 dagars frist för köpp och aktivering av den utökade garantin har jag inte hört. Däremot 90 dagar.</b> Saxat från Acer och bekräftat av Supporten hos Acer. Nej det blir nog ingen representant från Acer denna gång. Därför stänger jag nu denna tråd men tackar verkligen för alla som var med i denna tråd och för alla era inlägg.Dålig kvalité på ACER laptop?!
Tänkte att jag skulle skriva av mig här och kanske det finns någon PelleSoftare som har liknade erfarenheter?!
Jag köpte en ACER laptop som personal dator sommaren 2005 dvs 3 år nu in sommar. Det är en Aspire 1800 17" wide och harväl funkat bra. Dock blev jag en anings irriterad då det för några månader börja dyka upp linjer/streck från överkant och rakt ner, snyggt ocg prydligt...=/
Dum som jag va så brydde jag mig inte mig mer om det . Linjen kom och gick, men så en dag så var den permanet!! Nu några månader efter så har mitt första streck fått sällskap av två kompisar! Så nu pryds min 17":s skärm av tre rara streck!
Jag vände mig då till ACERS helpdesk för att få lite hjälp och möttes av att jag kunde lämna in min maskin för test och täckets inte min maskin av garantin så kunde jag:
"...nekar du så har du 2 val ...att skrota datorn(inga kostnader) att ta tillbaka den oreparerad (kostnader för frakt & felsökning -60 Euro) "
Och då inledde jag en liten mail konversation med dessa tjomar och frågasatte om det verkligen var rimligt att en laptop för den prislappen (inköp 2005ca 20.000 kr) skulle ge upp i skärmen då inte ens 3 år gått!!
Och det är väl där jag är idag...eftersom jag inte har någon garanti så kommer jag ingen vart utan jag kan skicka ivägmin maskin för undersökning och betala minst 60 euro! Vet inte om jag är så sugen på det!
Är det någon som kanske vet vad det är för knas och hur man enklast byter detta. Innbillar min att det kan vara de kablar somskötersjälva överföringen , men jag vet inte då jag saknar erfarenhet av laptop innan!
Tack på förhand!
Nu känns det skönare..=)
Mvh,
ThomasSv: Dålig kvalité på ACER laptop?!
Har inget tips på hur du själv kan kolla/fixa felet... men kanske någon annan här har det.Sv: Dålig kvalité på ACER laptop?!
Jag har strul med min relativt nya Acer Acer Travel Mate 5520 som jag köpte i september förra året. Dock har de varit trevliga på supporten, men att det skulle vara 365 dagars frist för köpp och aktivering av den utökade garantin har jag inte hört. Däremot 90 dagar. Dock måste jag säga de prolbem jag har är med drivrutinera till grafikkortet. Nu har ju servicepack till Windows Vista inte kommit så får jag vänta till dess. Det finns en hårdvaruupdatering till DVD-enheten, men eftersom Acer inte har släppt den har jag inte vågat installera. Infomationen om uppdatering av fimware till Optiac DVD +-RW Rewriter hittade jag på Lenovos webbplats.
Anovo erbjuder möjlighet till att försäkra hemelektronik som är upp till två år gamla. Kruxet är att man betalar månatligen via sitt kontokort som inte alltid fungerar.
Det jag saknar av Acer är en bättre support portal, eftersom det är inte alltid lätt veta vilka ingående applikationer som har uppdaterats. Dock är det tyvärr så att de flesta datortillverkarna har serviceverkstaderna centrerat till några få ställen. Har man en Acer måste man skicka den till Tyskland och helst skriva felbeskrivningen på tyska eller engelska. Sedan undrar jag varför man har valt NTI DVD Maker framför Nero. Trots att jag har skaffat Nero Ultra version 8 blir skivorna i Nero oläsbara. Antagligen beroende på CRC-felet.
Att valet föll på Acer berodde priset. En HP med Intel Core Duo 2 hade varit 2000 kr dyrare. I övrigt är jag nöjd men jag hade gärna sett att man hade kunna spela en del spel på en Laptop utan att det slöar.Sv:Dålig kvalité på ACER laptop?!
Är det från Acer Support du har hört det? Det är hur som helst fel...
I deras webbshop står det att läsa: (och flera av våra kunder har tecknat detta strax innan deras vanliga 1-års garanti har gått ut)
<info>
<b>Regler för köpet</b>
AcerAdvantage måste köpas och aktiveras inom 365 dagar från det att produkten köpts.
Inköpsdatum måste dokumenteras med en kopia av faktura eller försäljningskvitto.
</info>Sv: Dålig kvalité på ACER laptop?!
"3 års Carry In + olycksfall + 3 års INTERNATIONAL TRAVELLERS WARRANTY
3 års garanti från produktens inköpsdatum vid våra reparationsverkstäder, plus olycksfallsförsäkring (3 års INTERNATIONAL TRAVELLERS WARRANTY).
<b>Notering: måste köpas och aktiveras inom 90 dagar från det att produkten köpts.</b>
Tillverkar-ID: SV.WNBEC.E03"
Jag hade klart köpt tillvalet nu när priserna har sjunkit men efter din information bli jag osäker vilket som gäller. Det bästa vore om en representant från Acer skrev ett inlägg.
Sv: Dålig kvalité på ACER laptop?!
MVH,
Thomas