Så skriver IDG i en artikel. http://www.idg.se/2.1085/1.155842 Tycker att Vista har börjat bli användbart efter SP1, många barnsjukdomar finns dock kvar, men det får man ju räkna med. Vista kan kännas lite segt ibland, men samtidigt så kör jag på en 5400rpm-hårddisk, så det kan ju vara det som märks. För övrigt skulle jag inte ens fundera på att välja XP istället för Vista. Jag har dessutom inte ens testat SP1, så det kan antagligen bli ännu bättre. Jag tycker inte man kan ta IDG:s artiklar på allvar längre, i alla fall så länge de handlar om Microsoft eller Windows. De har en mycket tydlig anti-microsoft-rapportering nuförtiden, antagligen för att åsikterna på deras forum länge varit det. Så när det gäller just denna artikel så kan man nog anta att det är Publication Bios, dvs de publicerar artikeln just därför att den är anti-microsoft, tveksamt om de hade publicerat den annars. Är också nöjd med vista, klart bätter än xp (iofs har jag väl hårdvaran som krävs, core 2 duo å 2 gb ram, samt ett hyffsat grafikkort..) Klart mer responsivt! Är själv nöjd med Vista fast jag har en äldre dator. Känns som att sålänge man har 2 gb ram (vilket börjar kännas som standard, och jag hoppas verkligen inte att folk köper burkar med mindre?) eller mer så borde vista tugga på rätt bra. Och ännu bättre om grafikdrivisarna stödjer wdm (eller vad det nu heter, så man får accelererad grafik iaf)Windows behöver rycka upp sig.
Det är Gartners analytiker som har studerat Windows Vista och kommit fram till att Microsoft måste göra om operativsystemet från grunden om det skall ha en chans framöver.
Vad tycker du om Vista?Sv: Windows behöver rycka upp sig.
Dock så vet man ju inte vad analysen innehöll från början, utan man har IDGs översättning av en engelsk artikel, och som vanligt med IDG så kan man ju nästan förutsätta att de gjort något fel i översättningen..Sv: Windows behöver rycka upp sig.
/ThomasSv: Windows behöver rycka upp sig.
Jag är f ö nöjd med Vista speciellt efter SP1...Sv:Windows behöver rycka upp sig.
Sv: Windows behöver rycka upp sig.
P4 Prescott 2,4 , 2GbRam 5400rpm hd, grafikkort GeForce FX 5500.
Har aldrig haft något strul med Vista utan det tuffar på ordentligt bra.Sv:Windows behöver rycka upp sig.