Israel vs Palestina. Mina sympatier ligger hos Israel. Israel vs Palestina är RIKTIGT RIKTIGT lurig mark att beträda rent diskussionsmässigt. Det är min uppfattning också, båda sidor har stooor skuld för att bråket fortsätter, t ex genom att indoktrinera sina barn att bli judehatare alt islamofob. Det garanterar bara att konflikten varar i ytterligare en generation. <b>Det är som att Smålänningarna skulle börja skjuta hemgjorda raketer mot oss Skåningar. </b>Sorgligt !
Dom vill ha fred fred fred.
Varför skall dessa människor som har samma historia inte kunna bo grannar.?
Det är som att Smålänningarna skulle börja skjuta hemgjorda raketer mot oss Skåningar.
Vi kommer klart vifta bort dom som myggor.
Men ! det kommer till en gräns där även en Skåning kan blir arg.
Så är Israels vardag idag. Inte underligt att det uppkommer hat mellan fränder som normalt
har levt fredligt mellan varandra. Kolla Serber Kosovo samma "Shit" där
Religion är den största synden. Det finns bara en Gud. Det är den enskilda människans sak .
Jag går in i min kammare. Där pratar jag med min Gud. Då blir jag vis och inser min litenhet.Sv: Sorgligt !
Det finns anledningar för båda sidor att vara riktigt förbannade på varandra i den konflikten
och det här mer att Israel vill ha fred fred fred vetefan om jag ställer upp på villkorslöst. Som
en god vän som varit därnere mycket och som har en statsvetarutbildning sa "de är lika jävliga
båda sidor".
//JohannesSv:Sorgligt !
Att diskutera vem som började hela spektaklet är inte meningsfullt (men jesus, abraham, muhammed m fl hade stor del i det :-) ), bara vem som pissar fotogen på elden och där är de lika bra, båda sidor.
Sedan finns det ju en tredje part i konflikten, USA, som inte precis hjälper till att lösa problemet. Det blir lite patetiskt när man konsekvent stoppar resolutioner mot Israel men inte mot Palestina, och sedan försöker komma in och mäkla fred som om man vore opartisk. Man borde överlåta fredsmäklandet till någon seriös kandidat.Sv: Sorgligt !
Varför tror du jag åker hem till småland varenda helg? De missar ju dock hela tiden, men vänta du, snart träffar jag... :-)