fr.om. 1 maj så gäller en lag som säger att hundar , katter mfl skall behandlas på ett lagstadgat sätt. Helt rätt tänkt Sven. Vissa saker måste bara få kosta pemgar, Sjukvård och skola ligger helt klart där. Det är skruvat att hundar har bättre lagar än pensionärer.. Vem var det som sa att Sverige var så bra? Jag håller också med att en sådan lag för pensionärer vore på sin plats. <b>(och sedan låta kristdemokraterna och kommunisterna sitta på avbytarbänk där de hör hemma (ta det lugnt, skojar bara, orkade inte räkna upp fler ministrar).</b> <b>Jag ser politik som ett skepp som zig-zag:ar fram, ibland åt vänster, sedan korrigering åt höger, och sedan tillbaka till vänster. Det kommer aldrig att bli en lika snabb och effektiv väg som fågelvägen är.</b> Det ultimata vore väl att Sverige styrdes efter vad som är bra för Sverige, inte för att partiboken säger si eller så. Jag har inga sympatier i något block, båda sparkar på arbetslösa, skuldsatta, sjuka osv. Om jag fattat detta rätt så var "skeppet i motvinden" enbart en metafor för "politiken". <b>Det kommer aldrig att bli en lika snabb och effektiv väg som fågelvägen är. </b> <b>Om jag fattat detta rätt så var "skeppet i motvinden" enbart en metafor för "politiken".</b> Det gjorde jag väl? ...men ditt <b>När det blåser motvind längs fågelvägen Out of Topic <b>Leave</b> (lämna) och inte "lev" live. Kunde bli <b>"live whith it"</b> <b>Vem behöver stavningskontroll när Per Persson finns..</b>En Reflection !
Hundar skall rastas i fria luften minst var 6:e timme osv. Helt rätt inget ont om det.
Vår gamla på vårdinstutioner får vara glada om dom kommer ut i fria luften 1/veckan
Dom får vara glada om dom får duscha någon gång /mån osv.
Är det inte dags att skapa en lag om att girigbukarna inte får tjäna pengar på våra gamlas välfärd.
Kan det vara rätt att våra skattepengar skall gå till skatteparadisen på vår kära mormors välfärd och bekostnad ?.
Skall man få berika sig på vår allmänna välfärd ?Sv: En Reflection !
Sv:En Reflection !
Sv: En Reflection !
Lite komiskt dock att en sådan lag kommer den 1:a maj. För mig som är borgeligt "vinklad" förutom i vissa enskilda sakfrågor, så kan jag inte låta bli att skratta på 1: maj. Jag har lust att ta med mig en stol och en kasse öl och bevittna spektaklet med 1:a maj-tåget varje år, just av det skälet att då går socialdemokrater i praktiken ut i demonstration mot sig själva. Först i tåget går sosseeliten och protesterar mot vårdköer, för fler jobb e t c trots att man haft makten i typ 70 av de senaste 80 åren. Då kan i allafall jag inte unvika att fnissa lite...
Hur som helst, jag har en lösning på alla våra problem :-)
Inför personval per ministerpost och tvinga politikerna att samarbeta. Varför inte en moderat arbetsminister, en folkpartistiskt utbildningsminister, en centerpartistisk jordbruksminister, en socialdemokratisk hälso- och sjukvårdsminister, en miljöpartistisk miljöminister? (och sedan låta kristdemokraterna och kommunisterna sitta på avbytarbänk där de hör hemma (ta det lugnt, skojar bara, orkade inte räkna upp fler ministrar) :-)
Givetvis kommer de (politikerna) aldrig att tillåta detta, och om det skulle hända så skulle de bli totalt kaos i början eftersom sossarna aldrig accepterar en moderat idé och vice versa, men till slut har de bara ett alternativ: Samarbeta eller låt landet falla samman! Gör det som är bäst för Sverige eller lämna in handduken till en ny sorts politiker som inte har det mentala farthindret som partiboken innebär.
Jag ser politik som ett skepp som zig-zag:ar fram, ibland åt vänster, sedan korrigering åt höger, och sedan tillbaka till vänster. Det kommer aldrig att bli en lika snabb och effektiv väg som fågelvägen är.
Hur som helst, det jag begär är förstås omöjligt, samarbete över blockgränserna är att begära för mycket, jag vet...Sv:En Reflection !
Braaaa håller med till 100 % Vill nog tillföra miljöpartisterna.Dom är för djä... "flummiga" i många frågor.
Ahhhh Per Vi skapar två block. Jag tar sosseblocket så får du ta moderatblocket.
Sen piskar Vi in dom i respektive block. Så vill jag ha det.
Känner romantiskt för skolpolitik. Fick en tår i ögat efter TV Klass9 A.
Sven Ursosse som tycker, numera att Borg gör ett bra jobb. Där är båda fötterna på moder Terra.Sv:En Reflection !
När det blåser motvind längs fågelvägen går det inte att ta den vägen. Då måste man kryssa med skeppet. http://sv.wikipedia.org/wiki/Kryss_(segling)Sv:En Reflection !
Sv: En Reflection !
Då gäller väl inte strikt naturlagarna? Ifall nån undrar hur jag tänker så prova att rita
ett hus med rök, ur skorstenen, som blåser åt vänster på bilden och en flaggstång
med en flagga som vajar åt höger på bilden. :-)
Ibland måste man kunna tänka lite abstrakt och fritt ur fantasin.
Där är "ingenting omöjligt".
ChristerGbg Sv:En Reflection !
mmm... tänkvärt. Men ! det skall nog inte vara så.! Vi ser inte fågelvägen nu och snabbt.
Vi skall nog få göra våra misstag innan Vi hittar rätta vägen till paradiset.
Varför Varför kan inte människor vara snälla mot varandra.
Varför ? skall Vi primitiva tycka att <b> Jag</b> är mer värd än <b> Du</b>
Varför är vissa människor så djä... flata så dom låter andra bestämma. Tänker bla, på Afrika
och Indien:s djä.. kaster.
Tänker på judarna som då gick genom en djä... tid.
Varför Varför ? var det ingen ledare som lät pricka Hitler snabbt och elegant.
Varför gick dom till slackthuset som lamm ?Sv:En Reflection !
Ja...? Att jag fortsatte på metaforen förstod du tydligen inte...Sv: En Reflection !
går det inte att ta den vägen.</b> Det Går det väl? Inte irl men i metaforer
är "ingenting omöjligt" som jag skrev. Det är nog bara fantasin som
sätter gränserna.
<b>Då måste man kryssa med skeppet.</b> Det Måste man inte alls alltså.
Det är möjligt att jag blandar ihop def av en liknelse och en metafor.
I så fall får jag väl vika mej och "stå där med skägget i brevlådan"
och "bita i det sura äpplet" och "ta min Mats ur skolan" i detta ämnet.
Nu väntar jag "med mössan i näven" på att bli bemött, så "ta tjuren vid
hornen" och smid medan järnet är varmt" men håll dej gärna "på mattan". :-)Sv:En Reflection !
Tycker sjuksköterskerna skall förstå att dom har gjort sin "point"
Nu får dom ledande tänka så här. "Vad gör Vi nu". "Lille duuu" (Kim Larsen)
Dom får 15 % på tre år. "Take it or leave it"Sv: En Reflection !
Så var det, skäms inte Ni förstod budbäraren.Sv: En Reflection !
Vem behöver Alle när Anna-Karin finns?