Läste CS idag och ser att du numera uppbär en hedrande 20 plats bland Sveriges framstående utvecklare. Ledsen Jesper. Jag läste bara tidningen och där var vara de 20 första med. Grattis i allafall. Grattis Pelle m fl... Tackar blygsamt och grattar alla andra också - och ägen de som inte är med på listan! Hur många är vi då? Henrik Malmberg >>haha det är ju Pelles medlemslista som de publicerat ;-) ok så : Som ni säger så kommer ju aldrig en sådan lista kunna skapas under förutsättningarna som gavs här. Hade alla fått göra en "test" däremot, då hade vi kanske kunnat få ett mätetal som var mer rimligt - ungefär som testcertifieringen här på pellesoft och inom ett större antal områden. "Ps. Kriteriat var "utvecklare", inte arkitekt, lärare, mentor eller liknande om jag inte minns fel. Listan skapades genom att en person fick rekommendera en annan - och den fick rekommendera nästa osv." Jag blev "intervjuad" för medverkan också, men kom inte med (rekommenderad av Pelle, tack för uppmärksamheten!). Tror det beror på att reportern inte fattade att jag skrev svaren i raderna mellan frågorna (trots att jag skrev "se svar nedan"). Eller så kan det bero på att jag sa att jag inte tyckte om idén på en lista sammanställd på såhär lösa grunder... ;) Men jag ser det bara positivt, skulle inte kunna med att figurera där när det är så många gurus som saknas! Och vem är det som <b>inte</b> har tipsat om N. Jansson?Grattis Pelle
Grattis.Sv:Grattis Pelle
Sv: Grattis Pelle
Många "PelleSoft"-namn på listan. Hela lista finns här : http://www.idg.se/2.1085/1.159414Sv:Grattis Pelle
Sv: Grattis Pelle
Pelle
Jag
Jesper
Johan N
Någon mer? :-)
[Edit]
Enligt Fredrik N så är det inte våran Johan N som är på listan.
Verkar märkligt att det skulle finnas två "Johan Normén" som kodarSv:Grattis Pelle
Johan Lindfors
Christoffer Hedgate (även om han nu inte varit inloggad på ett år :P )
Ola Lindfeldt
Andreas Adolfsson
Finns säkert några fler :P
Grattis allihopa i alla fall =)Sv:Grattis Pelle
verkar inte bättre :) Sv: Grattis Pelle
Pelle Johansson
Roger Alsing
Jesper Brännström
Johan Normén ? (våran johan?)
Henrik Malmberg
Johan Lindfors
Christoffer Hedgate
Ola Lindfeldt
Andreas Adolfsson
fler?Sv:Grattis Pelle
Hur som haver, det finns många som säkert inte är med som borde finnas, tillika tvärt om. Man får ta det med en nypa salt och de som finns med får vara glada. Ni vet säkert att om man ber 20 programmerare göra något blir det också gjort på 20 sätt - så att mäta detta är väldigt subjektivt ;)
Ps. Kriteriat var "utvecklare", inte arkitekt, lärare, mentor eller liknande om jag inte minns fel. Listan skapades genom att en person fick rekommendera en annan - och den fick rekommendera nästa osv.Sv: Grattis Pelle
Det kan inte stämma Pelle, flera av de på listan jobbar som arkitekter, lärare och mentorer. Ett par till och med uteslitande som detta.
Sen är det ju så i utvecklarbranschen att du sällan har bara en roll men har fokus åt ett visst håll.
Jag tycker initiativet är kul och intressant. Man kan göra det i andra branscher så varför inte i vår,
Däremot tycker jag kanske att "bästa" verkar lite svårt och läser jag listan matchar den inte riktigt min lista på riktigt duktiga utvecklare, jag saknar minst 10 namn som är otrloligt tunga, pratar på internationella konferenser osv i jämförelse med andra som visserligen kan vara duktiga på sitt jobb men kanske inte har samma tyngd.
Skulle jag göra en liknande lista så skulle jag nog fokusera på "mest inflytelserika" eller "som påverkar branschen mest". Det är ett mindre abstrakt mättal och mycket lättare att få acceptans av massan på.Sv:Grattis Pelle
/JohanSv: Grattis Pelle
Detta är upprörande...
;-)