Idiotiskt snaskigt beslut. Har dom fullständigt tappat omdömet. Varför är det värre att visa Englas begravning än att visa Fadimes? Är det för att inga politiker och kungligheter har utropat att de skall närvara? Vi är inte i samma division. Det är snaskigt oetiskt att gör affär av ett enskilt fall. <b>du har inte gett upp felstavningskriget? </b> Är ambivalent inför frågan. Har dock tagit ställning på så sätt att det är upp till dem det närmast berör att avgöra. <b> ambivalent </b> Jag håller med Ann, är också kluven i frågan men har tagit ställning till att jag inte tänker se begravningen men däremot tända ett ljus för Engla och alla andra som oskyldig hamnat i vägen. Ponken! Är väldigt nära att gå loss på att börja skriva om att du-kan-dra-åt-helvete nu! Du borde inte låta detta ämne vara en anlendning till retsamheter även om dina intentioner är goda. Speciellt inte använda det jag skriver! <b>men även att vara förbannad för vad som hänt i ämnet ingår i det</b> <b>Jag är ledsen över folk som inte kan läsa och förstå.</b> mmm.... är det fler än jag som inte förstår budskapet. Djä... svammel som inte har någon slutkläm. Så seriöst att vara kappvändare då. Du kanske skulle lossa nypgreppet du har om näsan för att inte känna stanken pga att näsan sitter för nära mun och inandas atmosfären från dem som kämpar för grepp i tillvaron. Men det är alltid lätt att kritisera och ha åsikter när det inte innebär några uppoffringar. mmm.... läs mina vänner och värdera. Jag garvar läppen av mig. *LOL* osakligt djä... svammel. Vi har inte riktigt samma bevekelsegrunder för att skriva, du för att bevisa att du har vänner ok, jag för att jag har en åsikt. <b>Varför är det värre att visa Englas begravning än att visa Fadimes? </b> Du, det är den riktiga påven som kanoniserar, inte småpåven SvenPon. För övrigt och helt off topic tycker jag det var helt värdigt att Astrid Lindgren fick en statsbegravning.Englas begravning vs SVT
83 % av AB:s läsare tycker som jag. (62400 röster)Sv: Englas begravning vs SVT
Är det verkligen snaskigare att göra något som Englas familj har önskat, nämligen att visa begravningen, än att skriva att mördaren hade tänt eld på kroppen?Sv:Englas begravning vs SVT
Min ödmjuka tanke till kära Engla och hennes nära kära.. Men !!! låt det inte bli ett jippo.
För helvete NOCK ! Vad skall Vi göra nästa gång ?
Skall det bli Eurovision . Fyyyyyyyyyyy Fae........ snaskigt.
Sörj i frid Ni som har med det att göra.Sv: Englas begravning vs SVT
Näääääääääää men du är speciell.
Du kommenterar ofta just detta och jag blir sur på dina kommentarer.
Budskapet är viktigare än hur avsändaren stavat.
Du stavar genomgående som en djäää kratta.
Men !!! jag bryr mig icke. Jag förstår dina omtöcknade tankar när du skriver.Sv: Englas begravning vs SVT
Om de känner, vilket jag tror, att det ger en mening att dela med sig så är det upp till dem och jag respekterar det.
Klart man ska granska SVT:s motiv kritiskt. Dock är det en annan del av diskussionen.
Låt oss erkänna att vi alla bör bli berörda. Med reservation för dem som inte blir det. Av detta, av alla andra tragedier och att en gång mindre vi blundar för fakta är en seger för det kollektiva medvetandet om att vi faktiskt kan få leva i en bra värld. Det är ju de signaler mamman sänder, om det kollektiva medvetandet.
För egen del förstår jag henne, men är inte helt säker på att hon skulle välja samma sak när chocken och sorgen lagt sig.
Förvisso helgd åt privatlivet men också helgd åt livet, att det inte må spillas. Hennes liv blev kort men inte förspillt tycker jag mig skönja som meddelande till den som vill ta till sig.
RIP.Sv:Englas begravning vs SVT
Ann är detta. Hur är hon Hjalmar ? Förvånad , Förstummad eller Förvillad.
Vilket av dessa påstående passar bäst ?Sv:Englas begravning vs SVT
Det måste vara vår fria vilja att välja, är man av den åsikten att det är ett spektakel titta då inte på begravningen, tycker man att man vill hedra Englas minne genom att se på begravningen så gör det.Sv: Englas begravning vs SVT
Tvehågsen, dvs. vet inte riktigt åt vilket håll mina åsikter lutar. En ok förklaring på ambivalent!
Tänk på flickstackarn med frid i sinne. Det är din tråd jag vet, men startar du den så får du ta åsikter i ämnet du väljer.
Låt oss alla göra det, ha frid i sinnet - men även att vara förbannad för vad som hänt i ämnet ingår i det kollektiva medvetandet! Var en av dem man inte behöver vara förbannad på är du bussig, dem finns det nog av. Vi behöver höja oss över omständigheterna och ha frid i sinnet. Var vänlig och gör det för att helga ändåmålen även om du inte tycker om medlen. Spara retsamheterna till ett bättre lämpat tillfälle va?
//AnnSv:Englas begravning vs SVT
Du kan inte läsa, jag är inte förbannad Jag är ledsen över folk som inte kan läsa och förstå.Sv: Englas begravning vs SVT
Just likt dig att vilja ha 15 minuters berömmelse till vilket pris som helst.
Det vore lögn att påstå att känslorna inte är mångfacetterade och att även vanmakt och ilska (som troligen bottnar i att vilja vara kapabel att förhindra) ingår i vad jag känner. Kan som vanligt bara prata för mig själv men tycker det finns skäl att anta att jag inte är helt ensam om att känna så.
Så är du bättre än SVT? Du ger också medial uppmärksamhet till det som händer. Damned if you do and damned if you don't till dem som svarar?
Inte läge tycker jag.Sv:Englas begravning vs SVT
Och.............. inte har med tråden att göra.Sv:Englas begravning vs SVT
Peace in mind.Sv: Englas begravning vs SVT
För att få godkänt på tråden så skriver jag.
Det är för djä... osmakligt att SVT tänker sända begravningen.
Fyyyyyyyyyyy fae. vad osmakligt, att samla poäng på andras bedrövelse.
Jag ger mig inte kommer att ställa SVT ansvarig inför svaromål
och sparka den i röven som hade så dåligt omdöme.Sv:Englas begravning vs SVT
Dina vänner har säkert överseende med att du hedrar minnet av en ung flicka med det du påstår att du ska göra. Kanske är de också stolta över att kalla dig vän. Verkar konstigt i min värld, men jag gör inte anspråk på att vara allvetande.
Antar att det ger tidningsrubriker när du genomför detta. Vi får väl se om vi läser dem eller om det tar slut här.
Dina vänner är säkert stolta över dig oavsett hur det blir.
Du döljer ditt behov av att hävda ditt uppblåsta ego bakom svt när det egentligen handlar om något annat.
En familj som gjort ett val, en familj som jag hoppas aldrig kommer att behöva få vetskap om ditt behov av att racka ner.
Min åsikt räknas inte för dig, det är ok, men så länge som det inte finns någon forumregel som säger att ditt ord ska stå oemotsagt skriver jag vad jag anser.
Still with peace in mind.Sv:Englas begravning vs SVT
Din korkade djä... intellektuella dvärg. Phuuuuuuuuuu.
Man skall inte skapa några helgon som inte är helgon.
Man skall inte visa begravningar.Det är höjden av personlig intrigitet.
Fae... hämtar Er om Ni filmar min begravning ! Det blir inget kistlock att slå sönder .Jag brännes.Sv: Englas begravning vs SVT
Sv: Englas begravning vs SVT
Hon har betytt mycket för så många.
Befria era hjärtan från förtryck. Befria Törnrosdalen!
I proportion till att undanbe sig uppvaktning.
Roses are roses.