Hej, Nu har Pelle gått för långt. Jag valde därför att stänga av nyhetsbreven. Jag tänker på användarna i detta fall - det var kostnadsfritt och avser att fler tjejer skall bli intresserade av programmering. Sedan är det ju meningen att man skall skicka denna information eller berätta om den för just sin dotter, eller någon som är i rätt ålder. Även jag stänger av nyhetsbreven. Får tillräckligt med reklam ändå. <b>Jag tänker på användarna i detta fall - det var kostnadsfritt och avser att fler tjejer skall bli intresserade av programmering.</b> Ursäkta med vart i den meningen du citerar till står det Microsoft? Håller med Anna-Karin, detta känns verkligen överdrivet...som det mesta gnäll som pågår på PelleSoft just nu... <b>Ursäkta med vart i den meningen du citerar till står det Microsoft?</b> Tragiskt, vi ber alla om ursäkt, ni har fått ett mail som kan kopplas till MicroSoft. Detta är givetvis ett stort övergrepp på era rättigheter. Självklart skall ni inte behöva genomlida detta traumatiska ögonblick enligt FN:s stadgar...Självklart skalll ni ha en ursäkt för det brott som begåtts emot er...förlåt...lugna nu? Har någon klagat över att mailet kan kopplas till Microsoft? Skumt fel, står att det är 40 svar på denna tråd men jag räknar bara till 9 (exkl mitt).... <b>Skumt fel, står att det är 40 svar på denna tråd men jag räknar bara till 9 (exkl mitt)....</b> Jag tycker att det var ett jättebra utskick! Själv är jag inte tjej eller slutar 8:an. Men min sambo jobbar som lärare för just den årskullen. Naturligtvis VB:ade jag mailet och hoppas att det är flera av tjejjerna som nappar! Bra initiativ från MS och Pellesoft! http://www.idg.se/2.1085/1.167757Veckans "Pellesofts nyhetsbrev" = gratis reklamutrymme/spam?
Fick "nyhetsbrev" från Pellesoft idag.
Förutom loggan och att det skrivs vilket mitt lösenord kan jag inte hitta något som handlar om Pellsoft. Inte en enda rad.
Detta är ju ett rent reklamutskick där Connecta AB får utnyttja pellesofts nyhetsbrev för att sprida reklam.
Jag sökte medlemmar och det finns 28 st (av totalt över 21.000) medlemmar som är mellan 10-15 år och som är tjejer(som reklamutskicket riktade sig mot).
Nä, usch säger jag. Jag får tillräckligt med spam från andra håll och behöver inte mer......
Gnälig? Ja, lite faktiskt denna gång....
/JockeSv: Veckans "Pellesofts nyhetsbrev" = gratis reklamutrymme/spam?
Sv:Veckans "Pellesofts nyhetsbrev" = gratis reklamutrymme/spam?
Tycker faktiskt att ni överreagerar. Tror jag gjort 3-4 sådana extrautskick på 10 år. Sv: Veckans "Pellesofts nyhetsbrev" = gratis reklamutrymme/spam?
Sv: Veckans "Pellesofts nyhetsbrev" = gratis reklamutrymme/spam?
Var i materialet står att syftet är att få tjejer intresserade av programmering? Följande citat står ju klart och tydligt i den flickrosa PDF:en:
<citat>Vi vill visa att IT är så mycket mer än att bara “knacka kod” och de får en spännande inblick i IT-branschen.</citat>
Det verkar mer handla om att få tjejer att börja använda Microsofts produkter ännu mer...Sv:Veckans "Pellesofts nyhetsbrev" = gratis reklamutrymme/spam?
Programmering är ju mer än Microsoft produkter.
Jag tycker ni överdriver, så ofta får man inte nyhetsbrev eller för den delen reklam från Pelle.Sv: Veckans "Pellesofts nyhetsbrev" = gratis reklamutrymme/spam?
Ingenstans i meningen...
Men om du läser om vilka saker tjejerna skall ta en titt på så är det idel Microsoftprodukter.Sv:Veckans "Pellesofts nyhetsbrev" = gratis reklamutrymme/spam?
Sv:Veckans "Pellesofts nyhetsbrev" = gratis reklamutrymme/spam?
Sch... Våga inte påstå att det kan finnas buggar...Sv:Veckans "Pellesofts nyhetsbrev" = gratis reklamutrymme/spam?
/RickardSv: Veckans "Pellesofts nyhetsbrev" = gratis reklamutrymme/spam?
Jag var faktiskt där och hälsade på en stund igår- världens drag och tjejerna är skarpa trots att dom är så unga! Det var två gäng, ett kördes av Connecta och ett av Microsoft. Bättre start av val inför framtida jobb än så kommer de där tjejerna aldrig att få - vilken kick !!!