Har för första gången på länge köpt en ny mobil (en Sony Ericsson W760i). Eftersom jag är lite ur synk vad gäller mobiler etc. tänkte jag slänga ut några frågor här, kanske är det någon som kan. (Trodde jag hade fler frågor, men de kommer nog efterhand.) <b>IR-porten är sönder</b>Mobilfrågor (SE W760i)
1. En polare skickade några spel, jag lade in dem via "Sony Ericsson PC Suite", och lyckades installera dem. Men i spelen fungerar bara vissa av knapparna, och många knappar har ingen funktion alls (två stycken "spelknappar", 4-5 på framsidan, plus accelerometrarna är helt funktionslösa i de spelen "utifrån" som jag hann testa).
Som programmerare har man ju en rätt vettig ide om vad det kan vara för fel (olika mappningar till någon slags koder mellan olika telefoner), men hur löser man det? Kan man lösa det?
Skall man ha spel utvecklade för specifika telefoner?
2. Jag skulle vilja synka telefonens kalender med google kalender. Just nu har jag kopplat google kalender till thunderbird, men vad jag förstår går det inte att koppla SE PC Suite till vare sig google calendar eller thunderbird?
Någon som har koll på detta?
3. Har också en gammal telefon (SE F500i) med lite bilder, meddelanden och filmer jag skulle vilja spara. Problemet är att den telefonen inte har någon bluetooth, och IR-porten är sönder (den svarta plastbiten är borta, vet inte om det är hela porten, eller bara något slags skydd?
Skicka skiten som MMS känns inte aktuellt vare sig ekonomiskt eller praktiskt. Någon som vet var man kan få tag i någon gammal datakabel etc. billigt eller kanske för lån?
Det sitter inget "vanligt" minneskort man kan ta ut, och vad jag kan se finns det inte plats för något annat heller (även än om retarden i den affären där jag köpte den gamla telefonen sa att det gick att utöka minnet...).
Tack på förhand för ev. svar!Sv: Mobilfrågor (SE W760i)
Det viktiga är ju om själva dioden finns kvar. Hur som helst så är det ju en enkel sak att testa.
/Thomas