Jag försöker att kopiera en del filer sen min stationära börjat krångla. Om du har den formaterad som FAT32 får du detta problem vid stora filer. Du måste formattera eller konvertera om till NTFS. En annan grej... vad är det för typ av fil och vilken sorts extern disk? Det står "Elements" på hårdisken. <b>Det står "Elements" på hårdisken. Enligt http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;314463 så kan du inte spara filer större än 4GB på en FAT32-partition. Märkte att det var FAT32 på hårdisken och då gick det upp ett ljus. Får försöka komma på ett sätt att få över filen i alla fall, kanske får komprimera den och dela filen i två delar. Är det enda sättetProblem vid kopiering av filer till extern HD
Den externa hårdisk jag använder för att kopiera till är på totalt 500 GB, dock 245 GB kvar.
Ändå säger windows att det inte går att kopiera en fil (4,18 GB) till den externa.
Man kan ju tycka att det ska gå att kopiera/flytta filen fast även om jag startat om datorn så blir det samma fel.
Är det någon som vet varför eller har någon gissning?
PS: Hittade inte något lämpligt grupp att lägga detta inlägg i.Sv: Problem vid kopiering av filer till extern HD
Sv: Problem vid kopiering av filer till extern HD
Vet t.ex. att programvaran på vissa av Western Digital's NAS:ar inte tillåter vissa filtyper... enligt WD för att försvåra illegal fildelning... ;)Sv:Problem vid kopiering av filer till extern HD
Filen jag vill kopiera är en iso fil som jag skapat.
Angående filsystemet så NTSF få den interna hårdisken och FAT32 på den externa. Det har inte strulat förut. Kan ju prova att ändra filtilläget och se om det funkar.Sv: Problem vid kopiering av filer till extern HD
Filen jag vill kopiera är en iso fil som jag skapat.</b>
...och det är väl en WD? (Western Digital Elements Desktop(/Portable) kanske...?)
ISO-filer har jag för mig var en av filtyperna som programvaran skulle blocka men jag trodde att det bara var på nån av MyBook-modellerna...
Om det nu är det att programvaran blockar filerna så tror jag inte att det räcker med att ändra filändelsen... utan prova i så fall att packa upp iso:n och lägg filerna i en mapp på den externa disken...Sv: Problem vid kopiering av filer till extern HD
/JohanSv:Problem vid kopiering av filer till extern HD
Sv: Problem vid kopiering av filer till extern HD
FAT32 klarar ju inte större en 4GB så det man kan göra är att packa ihop den och välja splittning men välj att den inte ska komprimera den alls, då går det fortare.