Är det någon som provat en laptop, eller stationär dator, innehållandes en SSD(flash)-hårddisk? Gör det stor skillnad hastighetsmässigt? Har inte jämfört rent "vetenskapligt", men det känns som att flash-diskarna är betydligt snabbare. Iofs så är det bara i Linux-brandväggar jag har provat det... inte på någon "riktig PC". Ingen fara, kapa på :) Hittade bl.a. denna på Youtube http://www.youtube.com/watch?v=1I-wvet8-Lg Jag har en Asus EEE PC 710 med SDD disk. Dock så är det linux på den men det känns som det är snabbare än en vanlig disk i alla fallLaptop med SSD-hårddisk
Sv: Laptop med SSD-hårddisk
Är mycket nyfiken på hur ASUS Eee funkar... har nästan funderat på att köpa in en bara för att jag är nyfiken... Nån som har testat en sån... Leksak eller?
(Ursäkta kapningen av tråden... men det är ju inte helt "off topic")Sv:Laptop med SSD-hårddisk
Har en vän som funderar på att köpa just en sån ASUS, återkommer i ämnet ifall han gör slag i saken.
Själv tänker jag avvakta till priserna fallit ytterligare och Intels nya processorer kommit ut, sen får det bli en ny laptop med allt det senaste.Sv: Laptop med SSD-hårddisk
Nu är ju inte Vista direkt något att jämföra med vad det gäller uppstart men det verkar gå hyfsat snabbt att dra igång XP på ASUS:en...
Det finns fler review:er på ASUS:en på Youtube... Sv:Laptop med SSD-hårddisk