Tänkte bara ge lite allmän praise, gillar att klaga, men jag tycker det här är så jävla bra. Men vaffaen. Håller med if ska ha rosor. Har smällt en bil bl.a. och de har alltid varit suveräna. När jag smällde bilen var de så superschyssta först och främst med att prata med mig utifrån vad jag varit med om. Var ganska skakis när jag ringde dem. Själva skaderegleringen var också bra handlagd och reko. [citat]Men vaffaen. Ingen större lust att prata om exakta händelsen; det var inte så kul, har berättat om det tre-fyra gånger och det är i stort sett avslutat för min del. (Inga problem att ni spekulerar dock, jag kommer bara inte kommentera spekulationer.) Och så gick det från ett trevligt initiativ till en tråd att gruffa i. <b>Och så gick det från ett trevligt initiativ till en tråd att gruffa i. <b>Blir det verkligen mindre gnäll och gruff när du lägger till ett sådant inlägg? ;-)</b>En trevlig upplevelse för en gångs skull =)
Jag blev av med min i stort sett helt nya mobiltelefon i helgen. Spärrar kort samma natt, polisanmäler och bränner telefonen via imei-kod nästa morgon. Sen ringer jag försäkringsbolaget, If, och får berätta allt igen.
Förväntar mig ett "nä, pga x och y kan du inte...". Svaret blir "Det ska nog inte vara några problem, de kommer ringa upp dig på måndag eller tisdag och avsluta ärendet".
Tjejen som jag pratar med ringer upp tre timmar senare och säger att de kan fixa det direkt istället; hon har kollat upp vad mobilen kostar, och skickar hela summan minus självrisk till konto, färdigt att bara gå och köpa. "Vi vill ha nöjda kunder."
Jo, tack! =)
Kan med det här i bagaget starkt rekommendera If!
(Sen hade hon fått tag på något billigt internetpris, vilket inte riktigt är det jag skulle välja när det ändå handlar om en mobiltelefon, så det blev lite dyrare än bara självrisken. Men ändå.)Sv: En trevlig upplevelse för en gångs skull =)
Du är ju vass på matte, du kan väl räkna fram var den ligger.
Det har jag ju sett på "Numbers" att man kan, right? ;-)Sv: En trevlig upplevelse för en gångs skull =)
//AnnSv:En trevlig upplevelse för en gångs skull =)
Du är ju vass på matte, du kan väl räkna fram var den ligger.
Det har jag ju sett på "Numbers" att man kan, right? ;-)
[/citat]
Antag att han var på puben när han blev av med den.
Sen tar vi reda på hur många som besökte puben den dagen, samt hur stor del av denna mängd med folk som bor i närområdet (en viss radie). Sedan kollar vi med snuten hur många av dessa personer som har ett brottsligt förflutet, för att begränsa oss.
Sedan ta vi reda på hur många av dessa som har sysslat med stöld..
Då har vi begränsat ned oss en del, sedan tar vi reda var dessa var under den dagen (tidpunkten).. då begränsar vi oss ytterligare, och kanske hittar boven. :P
Men sedan kan det ju hända att en viss procent av besökarna kommer utanför radien, som kan ha utfört dådet. Japp då sketer det sig. :P
Åter till ämnet: Ja, If tycker jag om :)
Sv: En trevlig upplevelse för en gångs skull =)
(Fast jag väntar ju fortfarande på att pengarna ska komma in...)
Tror fan jag ska utöka försäkringen, det är några hundralappar till om året och täcker ordentligt med grejer.Sv: En trevlig upplevelse för en gångs skull =)
Att ni aldrig tröttnar!
//AnnSv:En trevlig upplevelse för en gångs skull =)
Att ni aldrig tröttnar!</b>
Blir det verkligen mindre gnäll och gruff när du lägger till ett sådant inlägg? ;-)Sv: En trevlig upplevelse för en gångs skull =)
Det svaret är ju givet eftersom jag konstaterande befintliga fakta som per definition då finns i fast "mängd" och inte kan bli mindre. Fast det har ju hänt förr att folk ändrar sina inlägg.
Skulle ha skrivit ? efter att ni aldrig tröttnar, för det blev ju besvarat. :D
//Ann