Vilken/vilka böcker rekomenderas för den som vill lära sig att skapa program att användas för att hämta, lämna uppdatera info mot en databas ? Endast svenska böcker tack. Böcker har jag ingen koll på, men som svar på din andra fråga; ja, det kan du. Kolla upp webservices.. Jag missförstår säkert frågan men vad menar du med att hämta och lämna? Läsa och skriva mot en access databas.BÖCKER
En annan fråga.... Kan jag ha ett program här lokalt på min dator där jag hämtar, lämnar ändrar i en databas som ligger på ett webhotell ??Sv: BÖCKER
Sv: BÖCKER
Vilka uppgifter tänker du utföra mot databasen?
Om det bara är Skrivningar, uppdateringar respektive läsningar så känns det inte som ett stort problem.
Vilken databas tänker du använda dig av?
Med program avser du då windowsprogram eller en webbaserad applikation?
Många frågor blev det men det underlättar om du vill ha svar på din ursprungsfråga.
JonasSv:BÖCKER
Med hjälp av ett windowsprogram.
Härifrån min dator till en access databas som ligger på ett webhotell....
Så klart så måste jag fixa med skriv/läs rättigheter... men det är absolut inga problem. "Mitt" webhotell är grymt flexibla med i princip allt.
Vilken/vilka böcker föreslås. VB eller .NET ... har egentligen inte fått något grepp om vad .NET är och vad man kan göra med det. VB har jag nått så när koll på fast det är nästan obefintligt.