Jag har skaffat mobilt bredband och eftersom mängden data är ganska begränsad så vill jag inte tanka torrenter när jag är uppkopplad mobilt. Kör du med Vista som har Advanced Firewall så kan du ställa in olika profiler beroende på anslutning. Och då skulle du kunna stänga av torrents. Efter mycket om och men så hittade jag inställningen och det verkar fungera. Dock så verkar det ju bara finnas 3 profiler: privat, publik och nån mer. Det blir lite begränsade möjligheter. Jag satte den mobila uppkopplingen som publik och blockerade uTorrent när den försöker koppla upp sig på ett publikt nätverk, men det finns ju tillfällen då jag sitter på publika nätverk då jag vill kunna ladda ner torrents. hmm vissa brandväggar har ju antal profiler har jag för mig.Begränsa bandbredd beroende på uppkoppling
Finns det något program som fixar att blocker/ställa ner hastigheten för specifika program när man har en specifik uppkoppling?
Jag har testat NetLimiter 2 men det verkar inte finnas just den funktinen i det.
/ThomasSv: Begränsa bandbredd beroende på uppkoppling
Sv:Begränsa bandbredd beroende på uppkoppling
Finns det ingen möjlighet att blockera ett program när man använder en specifik uppkoppling?
/ThomasSv: Begränsa bandbredd beroende på uppkoppling
Kommer inte på någon direkt i huvudet just nu.