Jag har Mobilt bredband från Telia och jag skulle vilja veta hur mycket data jag har förbrukat hittills. Tja Netlimiter har ju de har jag för mig, har även sett en del program till 56 modem så det borde finnas. Nej jag vill inte ha något program som mäter trafiken, jag vill genom abonnemanget se hur mycket jag har förbrukat. ohh ok, enklast är ju maila eller ringa till Telia kundsupport Försökte maila men det fungerar tydligen inte nu. Det har jag gjort, finns inget alternativ för att höra datamängd, bara diverse saldon i kronor. Ok... då får du nog ringa 90200 alt. 90400 och fråga... Du har alltså ett sim-kort som du flyttar mellan telefon och modem? Det brukar ju finnas räknare för datamängd i både telefoner och programvarorna för modemen som talar om hur mycket du överfört, kan du inte använda dej av dem? Nej jag har ett vanligt abonnemang med tjänsten Mobilt bredband (dvs surfa "obegränsat"). Vad är det för telefon? I alla SE-telefoner jag har haft har man kunnat se överförd datamängd. Windows Mobile har ingen datamätare default men ibland följer det med 3e-parts program när man köper telefonen. GPRS Monitor ser faktiskt inte helt fel ut och jag har ställt in det precis som jag vill ha det. Det enda problemet är att den inte räknar. Den står ständigt på "Day: 0B 0Kbit/s". Nej, det gäller bara att välja så den är inställd på att mäta rätt anslutning. Man brukar ju ha ett antal olika i telefonen. T.ex. En för 3G/GPRS, en för MMS etc. I Connection har jag bockat i Enable connection monitoring och valt den anslutning som jag använder, men det fungerar fortfarande inte. Det verkar helt rätt. Jag hade visst inte senaste version, nu verkar det fungera bra. Tack! André, vet du något liknande program som håller koll på samtal? Jag ringer för samma pris dygnet runt till alla operatörer, så det behöver inte vara jätteavacerat. Vad mer behöver du än det som finns inbyggt? Antagligen inget mer, men jag lyckas inte hitta dit. Menar du Telefon som i Inställningar - Telefon eller som i Grön lur och listan med senaste samtal? Hm, det skiljer ju lite beroende på tillverkare, men denna meny är en standardmeny (finns i WM6 emulator) så den borde finnas där. Aha, nu hittade jag. Lite omständig väg dit: Grön lur (en lista på senaste samtal visas) - Knappsats - Knappen Samtal (en annan samtalslista visas) och där finns Samtalstimers i Meny. Verkar inte finnas så många.Förbrukad datamängd på Mobilt bredband
Nån som vet hur man gör det?
Jag har det som ett vanligt abonnemang i min vanlig mobil, så eventuella *#-koder skulle vara perfekt.
/ThomasSv: Förbrukad datamängd på Mobilt bredband
Sv:Förbrukad datamängd på Mobilt bredband
/ThomasSv:Förbrukad datamängd på Mobilt bredband
Här verkar du ju inte få något vettigt svar... fast det är ju inte 100% säkert att du får det där heller... ;-)Sv: Förbrukad datamängd på Mobilt bredband
/JohanSv:Förbrukad datamängd på Mobilt bredband
När jag surfar med datorn så använder jag mobilen som modem.
Nån räknare i mobilen kan jag inte se att det finns, men hur som helst så måste det ju gå att ta reda på det via operatören.
Får nog ta och kontakta supporten.
/JohanSv: Förbrukad datamängd på Mobilt bredband
Jag har alltid använt Spb GPRS Monitor som är väldigt smidigt. Den räknar både antal kB och antal kronor man gjort av med. Och visar diagram över dagar etc.
http://www.spbsoftwarehouse.com/products/gprsmonitor/screenshots.html
/AndréSv:Förbrukad datamängd på Mobilt bredband
Måste man göra något speciellt för att få igång räkningen?
Gör jag fel?
Prova sök på nätet o se om nån annan haft problem med den telefonen du har, för det har funkat på alla mina Windows-mobiler.
Annars får du kolla med deras support.Sv:Förbrukad datamängd på Mobilt bredband
/ThomasSv:Förbrukad datamängd på Mobilt bredband
Öppna
Telefon > Samtalshistorik > Meny > Samtalstimers...
Phone > Call history > Menu > Call Timers...Sv:Förbrukad datamängd på Mobilt bredband
Hur som helst så hittar jag ingen Samtalstimers i nån av menyerna...
Grön lur eller Telefon från start-menyn. Sen samtalshistorik (inte den lista som syns direkt i telefonappen utan det finns som en egen vy). Sen Meny och Samtalstimers.Sv:Förbrukad datamängd på Mobilt bredband
Däremot ser jag bara Alla samtal och Senaste mobilsamtal och båda står på 99 min, 38 sek och 109 samtal.
Skulle nog vilja ha nått liknande GPRS Monitor ändå, så att jag kan se statistik för varje dag, månad osv.
Vet du om något sånt program?
http://www.mobitnt.com/Call-Log-SMS/PPC-Call-Log-Manager.php
Annars kanske det är en bra idé att göra ett själv ;)