Jag anger ett registreringsnummer, din uppgift är att komma på ett ord som är så kort som möjligt. Innehåller de tre bokstäverna och ordet skall börja på den första och sluta på det sista bokstaven. Det får inte vara utländska ord, inte heller namn på personer. Den som kommer på det kortaste ordet har bästa förutsättningarna. Det får vara sammansatta ord om du förklarar vad innebörden också är. Den som tar det kortaste ordet efter säg 1 vecka vinner. Jag har inga priser - men kommer sätta upp en hall-of-fame lista över regnr och den som vunnit för bästa ordet. Men man skall aldig säga aldrig- plötsligt hittar jag på något ändå. SCG = SCanninG Socialbidrag (så här i annalkande lågkonjunktur). Det här var en tävling med schwung :)Är du bra på registreringsnummer? - Ny tävling!!
Ni alla är domare - om 3 personer eller fler klagar på ordet och den som hittat på det inte kan förklara sig så kommer ordet inte att gillas. Vi tar ett exempel:
NSX 288 = NagelSaX, NäsSax (som man klipper näshår med)
Så, nu är det dags för att ni skall göra ett försök på detta regnr - lycka till!
SCG 366Sv: Är du bra på registreringsnummer? - Ny tävling!!
Vet inte om jag missförstår Pelle men jag slänger väl in ett regnr jag med.
NUF 372Sv: Är du bra på registreringsnummer? - Ny tävling!!
Säckig (kan man känna sig på lördagmorgonen)Sv: Är du bra på registreringsnummer? - Ny tävling!!
//AnnSv: Är du bra på registreringsnummer? - Ny tävling!!
Svara