Finns det något sätt att skapa personliga sökningar i Google? Vad jag är ute efter är att jag har ett gäng sidor (bloggar) som jag ofta vill söka igenom efter gamla inlägg. Kan jag lägga upp länkar till dessa på något sätt och begränsa googles sökresultat till dessa siter? Det man söker efter har en tendens att försvinna i bruset.... <b>Finns det något sätt att skapa personliga sökningar i Google?</b> Tack det var precis det jag var ute efter :-) Jag stänger tråden nu...Eller du kanske väntar på frågan "<b>Hur gör man för att</b> skapa personliga sökningar i Google?" "operatorn" site: är lämplig i detta fall: Simon : Jo har sett den men det blir ju bara begränsat till en site...Jag skulle helst vilja göra min egna lista med siter som skall sökas utan att behöva skriva "sökord site:site1 site:site2 ..." om det ens går... FWIW, så för just bloggar så finns den funktionaliteten åtminstone i google reader. <b>André:</b> <b>Eller du kanske väntar på frågan "Hur gör man för att skapa personliga sökningar i Google?"</b> Så varför stör du fortfarande i tråden när den är avslutad för din del? Du tilltalade mig. Jag menade snarare att tråden i det läget var avslutad för mig, men om det kommer upp nya saker, väcks den förstås till liv igen även för mig.Personliga sökningar i Google?
Om någon annan sökmotor kan något liknande så är det givetvis intressant också...Sv: Personliga sökningar i Google?
Ja.Sv:Personliga sökningar i Google?
Sv: Personliga sökningar i Google?
ex.
http://google.com/search?q=site:joshsmithonwpf.wordpress.comSv:Personliga sökningar i Google?
Sv:Personliga sökningar i Google?
Klockrent!!! Det var precis det jag ville ha :-) <b>Nu</b> sätter jag tråden som löst!Sv: Personliga sökningar i Google?
Varför skulle jag vänta på den? Jag svarade ju på din fråga. Därmed var tråden avslutad för min del.Sv:Personliga sökningar i Google?