Nu har dom blivit tokiga. Finns fler företag än Posten som delar ut post, men de har jag hört fler skräckhistorier om.. Citymail hade ju en trevlig kampanj annars, lär känna dina grannar genom deras post. ;-) Det går att kompromissa lite;Posten och utdelning.
Man skall samla all post på ett ställe och där skall Vi mot legitimation hämta vår post.
Förhandla fram ett avtal där man inte skall behöva dela ut post om man är äldre än 35 år.
Vill man själv så är det ett personligt val.
Dom som vill sluta springa i trappor och skall erbjudas lugnare tjänst. Enkelt , sluta bete Er som idioter.
Jag är ibland avundsjuk på dessa brevbärare som har så djä... bra kondition och accepterar sitt jobb.
Så sosse jag är så här går gränsen. Förhandla i positiv anda och börja inte gnälla om arbetsskador.
Skapa inte ett problem som inte finns.
Fö så kommer det ju inte något vettigt i brevlådan nu förtiden.
All djä.. dumreklam och en och annan räkning.
Lej ut utdelningen till marknaden. Unga företag som fixar detta lätt som en plätt.
Krav Ni skall dela ut officiell post samtidigt.
Förr sa man skämtsamt om posten.
"Säg vad man vill om posten , men dela ut brev kan dom"
Nu kan dom inte ens detta. !!!Sv: Posten och utdelning.
Appropå att springa i trapphus, ett centralt ställe i varje hus där posten kan dumpa all post, med låsbara fack, är ingen dum idé. Här fungerar det så t.ex, inget farligt med det. Och ute på landet så är i regel postlådan ute vid huvudvägen, du får skylla dig själv om du inte placerat huset precis intill den ;)Sv:Posten och utdelning.
Tyvärr så muttrade grannarna när de fick andra grannars post så numera delar de ut posten där de skall.
I vårat hus finns det plats för att sätta in sådana här brevlådor, men i mammas hus så skulle de hamna utomhus och vissa grannar skulle inte få sin post alls då de inte klarar av att gå i trappor.Sv: Posten och utdelning.
I de fall personerna inte kan hämta posten så kan man nog göra undantag. Troligtvis inte varenda trapphus som berörs direkt. Och de trapphus där det inte finns plats att stoppa in postlådor så kan man ju till en början fortsätta dela ut i dörren, och ge fastighetsägaren ett år eller två på sig att lösa problemet, t.ex. genom att bygga ut entrén. Är inga avancerade operationer det handlar om direkt :)