Följande gäller. Om man tar datorn, får man ta med sig hela internet också? En dator utan internet är ju nästan oanvändbar idag :-) Nääääääääää verkar inte logiskt. Vem skall du få kontakt med ? Thomas svar visar brist på inlevelseförmåga. Jag skulle nog ta med mig pengar som en sak- för att vara rik i ett samhälle underlättar ju givetvis och då kan man också köpa det man vill. Räknas pengar som flera saker får jag väl i stället välja någon diamant eller liknande värdefull sak :-) Jag skulle absolut ta med mig ett 20-tal unga och vackra haremsdamer i Det kanske inte är min ensak, men är det verkligen en [ensak] enligt <b>Jag skulle nog ta med mig pengar som en sak</b> <b>Du kanske vill att de går under betäckningen [ammunition] , så att du sen kan Pelle Johansson kan få låna några haremsdamer av mig. Guld eller diamant kanske är bättre, jag vet inte - koppar på 1000-talet kanske var mest populärt? Den hade jag missat Per! :) <citat>Guld eller diamant kanske är bättre, jag vet inte - koppar på 1000-talet kanske var mest populärt?</citat> Nu måste vi bara veta exakt under vilken era vi ska sätta Bo! OKI mina vänner . Mitt svar. Jag vet vad jag vill ha med mig. Du skulle också kunna göra många misstag, personligen skulle jag gärna (under förutsättning att jag fixade språket, vilket vi får anta att man gör) viljs skickas till Hawaii eller Thailand med ett större uppslagsverk.Tanke-experiment !
Du skall förflyttas som du är just nu tillbaka till 1000 talet eller en tid som du väljer < 1000 talet .
Du får klart ta med din fru barn eller käraste,vem du vill bland dina vänner.
Ni kan komma 1000 st vänner. Det är inte detta som är frågan. Vilken pryl tar Du /Ni med Er ?
Du får ta med dig en(1) sak från vår värld nu.
(En sak betyder att du tar med vad som behövs för att få saken att funka.
ex tar med en bensinmotor så får du ta med dig en dunk bensin eller mer.
Tar du med ett gevär så får du klart ta med ammunition mm. mm.)
Vad tar du med dig ? OBS ! Du skall leva resten av ditt liv där.
Nyfiken på svar
SvenSv: Tanke-experiment !
/ThomasSv:Tanke-experiment !
Det var en klurig fråga,visste att det skulle komma sådana. Näääääääääää.
Sakligt. Du åker en transport där du har materiella ting ombord, sådant man kan ta på.
Lägger till en fråga till.
Vilket land/geografiskt område vill du hamna i med ditt medtagna gods av 1 enhetlig funkande pryl.
Vilket århundrade vill du hamna i < 1000 taletSv: Tanke-experiment !
Var får du ström från vem skall du anropa du lever på ex. 1000 talet.
Ta med något materiellt. Något som går att ta på.
Like ammunition till gevär.
Bättre kan du. !
Bon voyage
Ps
Det är allvar nu Thomas
Vi har bestämt att du blir första resenär.
Vad tar du med dig !?
Ta med dig batterier till din dator så många du vill .:-)
DSSv:Tanke-experiment !
Sv: Tanke-experiment !
Tänk att ingen annan hann före!
De Du Svenne-pon, Du blir väl inte avundsjuk nu.Sv:Tanke-experiment !
SvenPon's orginalkriterier?? (syftar på: "20-tal unga och vackra haremsdamer")
Du kanske vill att de går under betäckningen [ammunition] , så att du sen kan
tillhandahålla geväret.
Vad säger du SvenPon? följer han kriterierna? Sv: Tanke-experiment !
Vad för slags pengar skulle du ta med dig? Dagens papperslappar funkar knappast på 1000-talet.Sv: Tanke-experiment !
tillhandahålla geväret.</b>
Vilket bra ordval när det gäller haremsdamer: "betäckningen". Och geväret skulle han använda för att få sig ett skjut?Sv:Tanke-experiment !
Men han får betala dyrt, för han har ju pengar med sig.
HaHa. Finanskris fanns väl inte i forntiden.Sv: Tanke-experiment !
Sv:Tanke-experiment !
Frågan är vidare om det är Bo som ska stå för betäckningen, eller om
haremsdamerna ska inta densamma?Sv: Tanke-experiment !
Visst, du kan betala mina haremsdamer med lite guld och diamanter, de kan behöva lite utsmyckning.
Brons och flinta tror jag var bra att ha på den tidenSv:Tanke-experiment !
Vi vill väl inte att han blir överkvinnad enl. 20:0 ration,
( Bo är en nolla i detta sammanhang ( att vara kvinna)) ,
och sen blir använd till att vara nån sexlexsak i Brontosaurus Rex buren!Sv: Tanke-experiment !
Jag skulle vilja åka till Gotland 500 Ek.
Jag skulle ta med mig mitt uppslagsverk 24 ex från bokförlaget Höganäs.
Bla... läkare tilläget skulle jag kunna göra mycket gott med.
Sån är jagSv:Tanke-experiment !