Vann 51 400:- på mina stående primtalrader (6st 8 Kenorader) Att köra på samma rader varje gång eller välja nya påverkar väl ingenting? Det finns ju inget minne i spelet så chansen är ju lika oavsett rad. Nu vet jag inte hur Keno fungerar men är det som med Lotto så är det antagligen så att just den typen av rader (endast primtal) alltid delas av många och därmed ger lägre utdelning. Precis som lottoraden 1,2,3,4,5,6,7 och andra "triviala" rader... Nääääääääää så är det inte. Har jag 8 rätt av 20 som sin tur är tal mellan 1 - 70 så får jag 50 000:- Ok, som sagt, jag har aldrig spelat Keno, men drog den slutsatsen på grund av den ojämna summan du vunnit, men du vann på fler än en rad då med andra ord. Grattis förresten... wow vilket hopp på vinstlistan på den högre som exempelvis 7 rätt och 6 rätt :) <b>Att köra på samma rader varje gång eller välja nya påverkar väl ingenting?</b> <b>om jag är konsekvent. Så ökar min chans påstår jag.</b> Det enda jag kan säga att har man samma siffror en längre tid och sedan byter och de gamla siffrorna slår in så är man INTE glad <citat>Citat av Johan: <b>Helt rätt, men sannolikheten är mindre att det blir samma som föregående omgång . <b>Helt rätt, men sannolikheten är mindre att det blir samma som föregående omgång .</b> Sannslöst. Nu vann jag ~ 53 000 igen på mina primtal. Försöker du göra mig spelsugen så lyckas du nästan :-) Du är väl inte anställd av Svenska Spel? ;-) Var det inte du som hade synpunkter på konsekvens och primtal ? Test kan man ju alltid att göra men frågan är hur stor chans är det <b>Var det inte du som hade synpunkter på konsekvens och primtal ?</b> Jag kör 24 rader system bara primtal mellan 1-70 nr 61 o 67 är alltid med. Jag som trodde att SvennePon var en klok gammal gubbe, men så var det alltså inte! Begriper jag väl också, men det är som med kvantmekanik där är något Vi inte begriper. Jag hävdar med dåres envishet att det lönar sig att vara konsekvent. Jag hävdar med en vis envishet att det inte spelar någon roll :-) Svenne skrev Beror ju på ifall mans er det matematiskt eller vidskepligt. <b>Jag påstår att jag vinner mer på att köra samma rader alltid än att slumpa fram varje gång.</b> <b>Beror ju på ifall mans er det matematiskt eller vidskepligt.</b> Phuuuuuuuuuuuuuuuuu vad jobbiga Ni är ;-) Ni förstår inte kvantmekanik Någon som har en idee hur jag enkelt går till Svenska Spel och hämtar rätt Kenorad. Borde inte vara så svårt om du lyckas läsa in htmlkoden. Hej fae... är du vaken Hej. Idag var det 8 primtal av de 20 Önskade fan det var lika lätt att få den rätta V75 till en egen rättasida. (vi är några som spelar för skoj skull) Lämnar du inte in spelet på nätet? Då rättar det ju sig självt. nää det är inte alltid man gör det Frågan var ställd till Sven eftersom han ville ha ett program som rättade raden. No big deal. Ok grabbar o flickor (Kalla mig för Sven Prim eller Primnisse eller PrimSven)Keno är ett kanonspel
Vinner för det mesta halva insatsen.
God tro och flata sko , så kan man gå på vatten.
Sen kommer också "Var konsekvent" håll inte på och "fladdra" mellan olika rader.
Programarkivet:Rätta ditt Keno
Thailandresan 2009 Sven(70) är räddad. (disclaimer om jag blir 70 juni 2009)Sv: Keno är ett kanonspel
/ThomasSv:Keno är ett kanonspel
Sv: Keno är ett kanonspel
7 rätt 1200: , 6 ger 100:- 5 ger 15:- och till sist 4 ger 5:-
http://svenskaspel.se/p4.aspx?pageid=14Sv:Keno är ett kanonspel
Sv:Keno är ett kanonspel
mmmmm.............. är det så ? om jag är konsekvent. Så ökar min chans påstår jag.
Chansen att jag gisser fel nästa gång ökar ju. Eller ! ?
Jag inför ytterligare osäkerhetsmoment med min gissning. Eller !?Sv:Keno är ett kanonspel
Nej
<b>Chansen att jag gisser fel nästa gång ökar ju. Eller ! ?</b>
Nej, lika stor chans att din föregående gissning är rätt som en ny.
<b>Jag inför ytterligare osäkerhetsmoment med min gissning. Eller !?</b>
Din gissning har alltid lika stor chans, oavsett vilken "omgång" du kör den i.
Nyckeln ligger i att spelet inte har något "minne". Föregående utfall har ingen påverkan på nästa. Att resultatet blir samma som föregående omgång är precis lika stor som något annat resultat.
/JohanSv: Keno är ett kanonspel
Sv:Keno är ett kanonspel
Nyckeln ligger i att spelet inte har något "minne". Föregående utfall har ingen påverkan på nästa.
Att resultatet blir samma som föregående omgång är precis lika stor som något annat resultat. </citat>
Helt rätt, men sannolikheten är mindre att det blir samma som föregående omgång .
http://hem.passagen.se/benthorn/statistik/sannolikhet.htmSv: Keno är ett kanonspel
http://hem.passagen.se/benthorn/statistik/sannolikhet.htm</b>
För att? Skummade igenom sidan, men hittade inget intressant. Vilken del är det som berör detta?
/JohanSv: Keno är ett kanonspel
Det stämmer ju bara om du utgår från att det ena alternativet är att samma rad ska dras och det andra alternativet är att någon annan rad ska dras, oavsett vilken det är. Givetvis så är det då större chans att alternativ 2 händer. Men chansen är lika stor att samma rad dras som att en specifik rad av dom övriga dras, och man spelar ju alltid på en specifik rad, inte på "alla andra än den som drogs förra omgången".
Hoppas att jag inte rörde till min förklaring nu :-)
/ThomasSv:Keno är ett kanonspel
http://svenskaspel.se/p4.aspx?pageid=14#pinfo=14%2CselectDateYear%3D2010%26selectDateMonth%3D02
21/2 hände det spelar på primtal det bara drällde in 6000 kr vinster.Sv: Keno är ett kanonspel
ThomasSv:Keno är ett kanonspel
Hävdar med dåres envishet att hålla kvar vid vissa nummer. !
Och Och jag har större chans då. Jag kör på primtal. Testa själv och vinn !
61 0 67 är gångbara !Sv: Keno är ett kanonspel
Nu vet jag inte hur det är med keno men vet exempelvis personer som har kört lotto i 10-20 år eller så och inte har vunnit stort utan bara småsummor och det täcker inte på långa vägar vad det kostar.Sv: Keno är ett kanonspel
Jo det var jag. Inte primtal i sig utan att man skulle ha större chans att vinna om man alltid kör på samma nummer.
Fast nu tror jag inte att primtalen är några mer turtal än andra tal heller :-) Dock är 2x 50000:- långt mycket mer än vad jag har vunnit. Hur mycket spelar du för per vecka?
Budskapet är att vara konsekvent och hålla fast vid vissa nummer.
Förstår inte själv varför men så är det och så blir det.
840 kr vecka faee vet hur slutsummering blir. Jag vinner minst halva insatsen varje vecka.
Förvånansvärt går det oftast jämt upp när jag lämnar in o kontrollerar.
Halv könis när dom säger att jag måste gå till banken för att lösa ut vinsten.
1 2 3 5 7 11 13 17 19 23 29 31 37 41 43 47 53 59 61 67Sv:Keno är ett kanonspel
Spelar ingen som helst roll om du använder primtal eller ej.
Spelar heller ingen roll vilka nummer som dragits tidigare.
Samma rad kan komma veckan efter, likväl som vilken annan rad som helst.
Som någon så riktigt påpekat tidigare så finns det inget minne i spelet.Sv: Keno är ett kanonspel
Sen skall man vara ärlig jag satsar tydligen 43680:- under 1 år.
För det mesta så vinner man 200 - 300 varje vecka.
Varje gång 61 o 67 är med så har jag höga odds med mina 24 rader/system och bara primtal.Sv:Keno är ett kanonspel
Jag påstår att jag vinner mer på att köra samma rader alltid
än att slumpa fram varje gång.Sv: Keno är ett kanonspel
<code> Jag hävdar med dåres envishet att det lönar sig att vara konsekvent. </code>
Thomas svarade
<code>Jag hävdar med en viss envishet att det inte spelar någon roll</code>
Jag hävdar med bestämdhet att Thomas har rätt.
Kanske att SvennePon med konsekvent envishet fått en lättare släng av Alzheimer.Sv: Keno är ett kanonspel
Tror nog att även sven håller med om att det inte spelar någon roll om man ser på det matematiskt.Sv: Keno är ett kanonspel
Du som spelar så mycket kan ju göra ett test. Satsa hälften av pengarna på nya rader varje gång och hälften av pengarna enligt det system du kör med idag. Gör så under en längre* tid och presentera resultatet här sen.
* Vad som anses som lång tid i sammanhanget vet jag inte.
Vidskeplighet är ju inget annat än eh... vidskeplighet, så man kan ju inte gå efter det :-)
Sen handlar det ju inte om matematik i det här fallet, vi har ju båda lika många siffror att spela med så oavsett system så säger matematiken samma sak. Den viktiga detaljen är ju att spelet inte har något minne och därmed spelar det ingen roll vilka tidigare siffror som har vunnit.
ThomasSv: Keno är ett kanonspel
Bevakar ju varje dag. Skall ta me fae... sätta ihop ett litet prog som slumpar 24 rader och rättar.
Låter det gå ett år så får Vi se.
Jag har redan stomen klar. Se
Programarkivet:Rätta ditt KenoSv:Keno är ett kanonspel
Nu kör jag klipp-klistra metod. Skulle vilja att datorn själv sköter allt.
Hämta datum och de rätta 20 nr.
http://svenskaspel.se/p4.aspx?pageid=14
Se där idag 27/2 kom det in 170:-Sv: Keno är ett kanonspel
Där ser det ut såhär:
<code>
<TD class="mbr" colspan="3">3
5
7
14
15
17
20
26
27
30
31
34
37
38
40
41
44
60
61
70
</TD></code>
Så fixa en regexp som hittar allt mellan <code><TD class="mbr" colspan="3"> och </TD></code>, ta bort tabs och spaces och kör en split på \n så har du en array med siffrorna.
Frågan är ju hur du får tag på html-koden, det har jag tyvärr ingen aning om.Sv:Keno är ett kanonspel
Ha det och heja Kalla .
Edit: Nu verkar det skita sig 8 km kvar.Sv:Keno är ett kanonspel
hela ATG är ju i flash och hitta rätt info är inte så lätt.Sv: Keno är ett kanonspel
ThomasSv: Keno är ett kanonspel
Ganska mysigt att Klipp o Klistra in rätt rad och känna pulsarna slå.
http://svenskaspel.se/p4.aspx?pageid=14
Programarkivet:Rätta ditt Keno
Kom på hur jag skall göra nu. Varje dag har ju unik id.
http://svenskaspel.se/p4.aspx?pageid=14#pinfo=14%2CselectDateYear%3D2010%26selectDateMonth%3D02%26selectDateDay%3D01Sv:Keno är ett kanonspel
Jag lovar att redovisa alla utgifter o vinster 2010
See you 31/12 2010 satsar ~ 44000 / år Vinst ???????