När jag har min bärbara dator kopplad till receivern via vanlig 3,5mm-kontakt så får jag ett brummande ljud när jag har laddaren inkopplad samtidigt. Har du båda enheterna kopplade till samma eluttag? Om inte, testa det. Sorry att jag hijackar tråden, men bara måste berätta om den sjukaste jävla datorgrejen jag har varit med om. Det var för några år sen, jobbade som konsult på Volvo, satt vid en CRT-skärm som lät (brummade) en del; ett ihållande jämnt ljud. Det sjuka var att frekvensen på ljudet berodde på hur högt (y-koordinaten) jag hade muspekaren. Jag kunde alltså i princip spela melodier genom att röra musen upp och ner på rätt sätt. För att fundera vidare lite, försök dra en separat jordning på något sätt om inte johans tips fungerar Hej Thomas!Brummande ljud
Vad beror det på och går det att lösa på något sätt? Vad jag vet så var det inte så tidigare utan det har kommit typ den senaste månaden.
Edit: När jag lyssnar noga så hör jag även ett annat svagare ljud när jag rör musen samtidigt. Allt försvinner när jag drar ut laddaren.
/ThomasSv: Brummande ljud
/JohanSv:Brummande ljud
Återgå till ämnet!Sv:Brummande ljud
Sv: Brummande ljud
Har tidigare också haft likande problem men tror att det var då jag kopplade
datorn (stationär) till stereon som också var kopplad till tv'n.
Minns ej helt men det var i alla fall tv-antennen som gjorde att det brummade.
I mitt fall hjälpte det med en galvanisk avkiljare (ground breaker) mellan antennuttaget
och antennen.
/Pontus