Jävlar det var en häftig maskin. Lite intressantare med nått som faktiskt har hänt: http://se.youtube.com/watch?v=-_EXtBEaBbs <b>Lite intressantare med nått som faktiskt har hänt</b> Företaget där jag gjorde mitt exjobb arbetade med att göra simuleringsmotorer för 3d-animation. Detta skulle utan några större problem åtminstone <b>gå</b> att göra med de verktygen. Jag har nu studerat noga. <b>>Publikreaktioner</b> Ja Ja Oki, djävligt proffsigt i så fall. Personligen tycker jag mest att det ser väldigt animerat ut men söker man på <b>killa thrill fake</b> på Google så kommer det upp många olika "bevis" till varför det är fake. Givetvis finns det många som påstår att den är äkta också, men då är det ofta i stil med "jag har varit pilot i 20 år och kan intyga att det är äkta". Det var ett rätt dåligt exempel. Drar man in den bilden i photoshop, roterar och justerar lite för perspektiv etc., så ser de mer eller mindre identiska ut. <b>Drar man in den bilden i photoshop, roterar och justerar lite för perspektiv etc., så ser de mer eller mindre identiska ut.</b> Jag skulle kunna tänka mig att om detta verkligen hade hänt, så skulle detta klippFick chansen att provflyga.
http://www.cutterod.com/cutter_zone/Videos/thebestever.wmv
eller
http://rcuvideos.com/video/thebestever-wmvSv: Fick chansen att provflyga.
/ThomasSv:Fick chansen att provflyga.
Menar du att min länk inte har hänt ?Sv: Fick chansen att provflyga.
Om jag skulle gissa, så verkar handskakseffekten överdriven mot slutet och väl mjuk i början. Flygplanet stannar alldeles för tvärt, och på ett orealistiskt sätt, och tvärsnittet på flygplansvingen ser inte speciellt sannolik ut. Så jag är nog skeptisk jag med.Sv:Fick chansen att provflyga.
Jag påstår att det är äkta vara. Publikreaktioner amatörkameraföring mm.
Den korta landningssträckan beror på att han använder den starka motorn
och gör i princip en helikopterlandning och står på bromsen vid markkontakt..
Han vet säkert inte själv hur han gjorde exakt.Sv: Fick chansen att provflyga.
Lätt att klippa in i efterhand.
<b>>amatörkameraföring</b>
Som sagt, busenkelt att göra i animeringsprogram.
Jag har som sagt varit inblandad i den här branschen, och jag hävdar att det inte finns något i filmen som _inte_ skulle kunna animeras, och att det är ganska mycket som talar för att det är animerat.
Kolla på propellern på slutet och jämför med en annan film på en propeller som stannar. Det ser ut som att de inte har orkat vänta på en massa motion blur.
Kolla när planet flyger genom dimma/moln i första stigningen. Ser överdrivet ut.
Det finns massor av småpunkter som får mig att tro att det är fejk.Sv:Fick chansen att provflyga.
Kan inte lita på något nu förtiden.
Sätter en tunna skit på att det är äkta
Niklas är nog för mycket yrkesskadad ;-)
Kul om någon vet "for sure"Sv: Fick chansen att provflyga.
http://se.youtube.com/watch?v=J72y_qFV2oc visar för övrigt att planet inte ser lika ut genom hela filmen.
/ThomasSv:Fick chansen att provflyga.
Jag har svårt att se att de som gjorde filmen skulle ge sig på att göra <b>två</b> modeller för flygplanet, och inte anstränga sig det minsta för att de ska se lika ut; rimligtvis har de en modell när den är hel och en identisk där man plockat bort vingen.
Är dock fortfarande säker på att det är fejk. Något motsvarande hade ju "mitt" gamla företag gjort betydligt bättre, kanske skulle tipsa dem om det. =)Sv: Fick chansen att provflyga.
Ok, jag har inte gjort några tester själv.
<b>Jag har svårt att se att de som gjorde filmen skulle ge sig på att göra <b>två</b> modeller för flygplanet</b>
Det talas ofta om att det är ett RC-plan och ett animerat så det skulle förklara att dom inte är identiska. Dock är det lite klantigt att i så fall inte lägga ner mer energi på att få dom lika och som sagt tycker jag att allt ser ganska animerat ut.
Aja, jag röster fortfarande på fake :-)
/ThomasSv: Fick chansen att provflyga.
ha körts om och om igen på de stora Nyhetskanalerna ( typ samma dag)
och inte som nu ( dyka upp från ingenstans som ett klipp på nån bestever hemsida)
till klippets försvar så kan jag väl anse att själva inflygningen med propellern i helikopterläge
torde vara fullt möjligt på ett motorstarkt uppvisningsflygplan. Själva landningen ser dock
som tidigare nämts lite suspekt ut!