Kollar lite på nytt chassi till min dator. Vanlig ATX. Jag gissar på att du vill ha ett chassi med mycket tyngd i, känns som att ju mer metall desto tystare och svalare? Det där med att du vill ha ett kallt chassi, kylskåp tror jag sådana chassin kallas, men de brukar man inte stoppa in moderkort i precis.. ;) <b>>(Sedan kan jag inte tipsa om något, men du kan ju testa att söka på just det där med fläktar och vikt/material på prisjakt)</b> Jo, jag tittade faktiskt innan jag skrev inlägget :) Tryck på "Fler sökkriterier" bara så :)Tyst, kallt chassi
Det i stort sett enda jag bryr mig om är att den är så kall och tyst som möjligt (några stora fläktar, då antar jag?).
Sen skadar det ju inte om den är hyfsat välplanerad också, men allt som rör led etc. skiter jag i (sen blir jag ju inte arg om sånt ingår =) ).
Något tips?
Det mesta verkar cirkulera kring moddade jävelskap med blinkande lampor och tomtar och fan vet vad.
(Och som vanligt känns det inte speciellt uppenbart var man skulle lägga den här tråden...)Sv: Tyst, kallt chassi
Jepp, stora fläktar vill du ha, >=120^2mm^2
(Sedan kan jag inte tipsa om något, men du kan ju testa att söka på just det där med fläktar och vikt/material på prisjakt)Sv:Tyst, kallt chassi
Okej, det jag ville ha hjälp med. ;)
Problemet är att fläktar inte finns med i sorteringsgrejen på prisjakt, så jag letar lite efter "generellt ansedd som jävligt bra".Sv: Tyst, kallt chassi