Får man kalla en Polis för gris ? Om en 15-årig invandrarkille kallar en polis för gris leder det till åtal, men om en polis kallar en 15-årig invandrarkille för apa leder det inte till åtal. <b>kallar en 15-årig invandrarkille för apa leder det inte till åtal.</b> <b>Nu föregriper du utredningen bästa Per Persson,det har Vi inte sett ännu.</b> <b>Förundersökningen mot poliserna lades ned eftersom poliserna inte var ute för att gripa någon utan bara för att spana.</b> Ur artikeln i Kvällsposten: Ur artikeln i Kvällsposten: Nej, om det är fråga om ett ingripande eller ej är helt oväsentligt. Det handlar om vem du säger det till.Gris !?
Klart att man får !
Fy fae... vad löjliga Ni gör Er åklagare.
Ställer upp 100 % som jurudisk rådgivare till honom.
Fö tycker jag om Er poliser som skiter i sådant strunt.
Hade jag varit med ,skulle jag ge honom några hårda lusingar och skicka hem honom.Sv: Gris !?
Sv:Gris !?
Nu föregriper du utredningen bästa Per Persson,det har Vi inte sett ännu.
Poliserna skall ha sig en riktigt djä... knäpp på näsan.
Lite skillnad i mognad kan man begära.
<b>Nu har du ju redan erkänt brottet, vilket man aldrig någonsin skall göra.
Det är nämligen inte din sak att bevisa din oskuld utan åklagarens sak
att bevisa din skuld (även om man skulle kunna tro tvärtom ibland).</b>
Bra skrivit Magnus Gladh Kävlinge . Har två(2) bröder i Kävlinge
Braaaaaaaaaaaaa skrivet i en annan tråd.Sv: Gris !?
Förundersökningen mot poliserna lades ned eftersom poliserna inte var ute för att gripa någon utan bara för att spana.Sv:Gris !?
Fel, det lades ner då de inte sa uttrycken till personen eller ens ute bland folk, utan enbart inne i sitt eget fordon.
http://www.kvp.se/nyheter/1.1457409/utredningen-mot-poliserna-laggs-nedSv: Gris !?
<b>Omständigheterna var inte sådana att yttrandena kan betraktas som ett brott. Deras uppgift var inte att gripa någon eller att göra någon annan typ av myndighetsutövande.</b>Sv:Gris !?
<b>Omständigheterna var inte sådana att yttrandena kan betraktas som ett brott. Deras uppgift var inte att gripa någon eller att göra någon annan typ av myndighetsutövande.</b>
Och lyckas man läsa hela 2 rader ner:
- Hade poliserna sagt dessa saker ute bland folk före ett ingripande hade situationen varit en annan. Sv:Gris !?
Tar en person illa vid sig och lagen ger stöd för det kan en förundersökning göras. Pratar jag illa om irakier hemma i mitt kök med en nära vän och kallar dessa för både det ena och det andra är det helt lagligt om vännen inte tar illa upp. Däremot blir det olagligt så fort jag för samma diskussion i det offentliga rummet eller när någon tar illa vid sig.
Samtalet mellan poliserna skedde i en privat miljö där ingen tog illa vid sig, varav lagen om diskriminering eller förtal inte kan tillämpas. Och iom att samtalet kom ut till offentligheten via ett bevismaterial gäller inte det heller.
Killen som kallade polisen för gris gjorde det i offentlig miljö och upprepade det han sa flera ggr, vilket då dessutom visar på ett uppsåt att provocera. Då blir det åtalbart för förtal.
Det du citerade var reporterns egna ord, och kvalitén på våra journalister behöver nog inte ens påpekas.